Herní engine 1
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 312HE1 | zápočet | 3 | 3 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
- ink – Úvod k inku. Jazyk, editor, spuštění. Choices, Knots, Diverts
- GIT – uspořádání projektu, GIT, sdílení souborů, meta files, reference
- ink – Branching the flow, Includes and Stitches, Varying choices, Variable text
- ink – Weave, Global variables, logic
- Unity – úvod, seznámení s editorem, input (klávesnice, gamepad)
- Unity – správa projektu a assetů – import fbx, spritů, prefaby, scéna
- GIT – branching, stash, patch
- Vytváření levelu pro hru, fyzika, collidery
- Úvod do skriptování – vytvoření skriptu, nasazení na GameObject, herní smyčka, proměnné, propojení s Unity
- - 12. Skriptování: Raycasting, Player, Controls, GameManager, základní gameplay s přihlédnutím na specifika klauzurních konceptů
Výsledky učení
Cílem předmětu je rozvinout u studentů praktické technologické dovednosti. Studenti se naučí používat herní engine, které jim umožní samostatně vytvářet herní prototypy. První tři lekce budou věnovány enginu na tvorbu pokročilých textových her, zbytek předmětu se zaměří na běžný herní engine. Kromě toho se studenti naučí pracovat se softwarem na správu jednotlivých verzí projektů, konkrétně GIT. Konkrétní technologie se mohou měnit podle aktuální situace na trhu. Momentálně jsme pro textové hry zvolili jazyk Ink a jako zástupce klasického herního enginu Unity. Studenti budou pracovat na jednom jednoduchém projektu, jehož funkčnost budou postupně rozšiřovat. Studenti získají nejen praktické dovednosti pro vlastní tvorbu, ale pochopí technickou komplexitu a budou tak efektivnější při spolupráci v týmu se zkušenějšími programátory.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Online zdroje pro samostudium:
●Dokumentace Ink: https://github.com/inkle/ink/blob/master/Documentation/WritingWithInk.md
●Vzdělávací portál Unity: https://unity3d.com/learn
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka na semináře (alespoň 80%) nebo perfektní samostatné vypracování projektu dle zadání.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
|
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
|---|---|
| Po |
|
| Út |
|
| St |
|
| Čt |
|
| Pá |
|
| Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Út | 09:00–11:25 | Michal BERLINGER | Učebna HD-1 Klimentská ulice |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr_2025 (Povinné předměty)