Herní engine 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312HE1 zápočet 3 3 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Michal BERLINGER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal BERLINGER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

  1. ink – Úvod k inku. Jazyk, editor, spuštění. Choices, Knots, Diverts
  2. GIT – uspořádání projektu, GIT, sdílení souborů, meta files, reference
  3. ink – Branching the flow, Includes and Stitches, Varying choices, Variable text
  4. ink – Weave, Global variables, logic
  5. Unity – úvod, seznámení s editorem, input (klávesnice, gamepad)
  6. Unity – správa projektu a assetů – import fbx, spritů, prefaby, scéna
  7. GIT – branching, stash, patch
  8. Vytváření levelu pro hru, fyzika, collidery
  9. Úvod do skriptování – vytvoření skriptu, nasazení na GameObject, herní smyčka, proměnné, propojení s Unity
  10. - 12. Skriptování: Raycasting, Player, Controls, GameManager, základní gameplay s přihlédnutím na specifika klauzurních konceptů

Výsledky učení

Cílem předmětu je rozvinout u studentů praktické technologické dovednosti. Studenti se naučí používat herní engine, které jim umožní samostatně vytvářet herní prototypy. První tři lekce budou věnovány enginu na tvorbu pokročilých textových her, zbytek předmětu se zaměří na běžný herní engine. Kromě toho se studenti naučí pracovat se softwarem na správu jednotlivých verzí projektů, konkrétně GIT. Konkrétní technologie se mohou měnit podle aktuální situace na trhu. Momentálně jsme pro textové hry zvolili jazyk Ink a jako zástupce klasického herního enginu Unity. Studenti budou pracovat na jednom jednoduchém projektu, jehož funkčnost budou postupně rozšiřovat. Studenti získají nejen praktické dovednosti pro vlastní tvorbu, ale pochopí technickou komplexitu a budou tak efektivnější při spolupráci v týmu se zkušenějšími programátory.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Online zdroje pro samostudium:

●Dokumentace Ink: https://github.com/inkle/ink/blob/master/Documentation/WritingWithInk.md

●Vzdělávací portál Unity: https://unity3d.com/learn

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka na semináře (alespoň 80%) nebo perfektní samostatné vypracování projektu dle zadání.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost KLI-HD1
Učebna HD-1

(Klimentská ulice)
BERLINGER M.
09:00–11:25
(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:00–11:25 Michal BERLINGER Učebna HD-1
Klimentská ulice
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů