Teaching Skills II. Modern Course Management

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
940TS2 zkouška 6 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý akademický rok (45 minut), 132 až 162 hodin domácí příprava anglicky akademický rok

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jindřiška BLÁHOVÁ, Richard Andrew NOWELL

Katedra

Předmět zajišťuje Rektorát

Obsah

Série šesti workshopů seznámí Ph.D. studenty s klíčovými aspekty dobře koncipovaného a koordinovaného kurzu, který je inspirovaný postupy vycházejícími z účení zaměřeném na studenta (student-oriented learning), jež převažuje v anglosaském akademickém prostředí. Dobře vedený kurz vytváří infrastrukturu pro úspěšnou výuku a studentskou stejně jako pedagogickou zkušenost. Studenti se budou věnovat šesti zásadním složkám: 1) komunikace, 2) management prostředí „třídy“, 3) filosofie učení, 4) vazba se studenty, 5) adaptivní učení a 6) zpětná vazba. Studenti budou rozvíjet své kompetence v daných oblastech psaním „Učebního deníku“, v němž se budou věnovat osobním řešením k jednotlivým výše zmíneným okruhům. Cílem kurzu je tak vybavit doktorandy praktickými schopnostmi a znalostmi potřebnými pro realizaci kurzu na špičkové úrovni.

Periodicita konání: 6 seminářů / 1 x 14 dní

Termín a čas: středa, 17:30–20:00 (včetně přestávek)

18.02; 04.03; 18.03; 01.04; 15.04; 29.04

Místo konání: seminární místnost 412, AMU, Dům U Bílého jelena, Tržiště 20, Praha 1 (vstup přes Hartigovský palác z Malostranského náměstí)

Podrobný popis jednotlivých workshopů viz. anglická verze sylabu.

Poznámka: Kurz si mohou zapsat i ti, kdo neabsolvovali kurz Teaching Skills I.

Výsledky učení

Po absolvování kurzu by měl student/studentka být schopný/á v následujících kompetencích:

• Podpůrné komunikační strategie

• Praktický management prostředí učebny

• Pragmatická filosofie učení

• Vytvoření pedagogické vazby se studenty

• Adaptivní učení

• Poskytování konstruktivního feedbacku

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Není.

Hodnoticí metody a kritéria

  1. Účast (50%)

Vzhledem k praktickému založení semináře je klíčová aktivní účast studentů. V závěrečném hodnocení tak bude zohledněna hloubka a relevantnost jejich aktivní účasti na semináři, ochota nabídnout hodnotící komentář kolegům/gyním a konstruktivnost takové evaluace.

Docházka: k úspěšnému splnění kurzu je třeba absolvovat minimálně 4 ze 6 seminářů.

  1. Deník pedagoga (50%)

Na konci kurzu studenti odevztají „Deník pedagoga“, který bude obsahovat krátké reflexe, přístupy a strategie za celý semestr. Deník bude ohodnocený v souhladu s tím, jak odráží kvality nastíněné v popisu Učebních cílů (Learning Outcomes).

Forma odevzdání: emailem ve formátu PDF na adresu pedagoga richard_nowell@hotmail.com.

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na akademický rok 2025/26:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
18.02.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1
04.03.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1
18.03.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1
01.04.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1
15.04.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1
29.04.2026 17:30–20:00 Richard Andrew NOWELL
Jindřiška BLÁHOVÁ
Místnost 412 zasedací místnost
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů