Finanční řízení a fundraising v tanci 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107FRF2 zkouška 3 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Lucie HAYASHI

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie HAYASHI

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra tance

Obsah

Cíl výuky:

Předmět prohlubuje předchozí znalosti a obohacuje získané poznatky o strategii a management náročnějších projektů, např. festivalů, uměleckých souborů, škol atp. Témata přednášek se dotýkají vícezdrojového financování a jeho finančního řízení. Cílem je tvorba koncepčního fundraisingového plánu s ohledem na dlouhodobou udržitelnost a kontinuitu daného uměleckého subjektu.

Součástí předmětu je i produkční praxe, studenti se podílejí na přípravě uměleckého projektu, svou praxi hodnotí v rámci hodin i ve své seminární práci.

Tematické okruhy:

  1. Evropské granty
  1. Fundraisingový plán
  1. Finanční management

Výsledky učení

Student získal vhled do pokročilého fundraisingu a finančního řízení uměleckých projektů a kulturních organizací, včetně zapojení soukromého sektoru. Dokáže připravit podrobný víceletý rozpočet a zhotovit fundraisingový plán reflektující cíle a strategie projektu či organizace. Zvládne vyúčtovat projekt dle potřeb jednotlivých donorů.

Rozumí potřebám týmové komunikace, umí časově rozvrhnout přípravu projektu do jednotlivých kroků i akčních plánů.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.

BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4487-2.

DOSTÁL, Petr a Eva KISLINGEROVÁ. Ekonomika kultury: efektivní metody a nástroje podnikání v sektoru kultury. Praha: Oeconomica, 2012. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1886-2.

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak : kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.

LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising : jak se osvobodit od finanční závislosti. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 129 s. ISBN 978-80-7331-294-7.

SMOLÍKOVÁ, Marta, ed. Management umění. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.

Doporučená literatura:

CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. Praha: Institut umění, 2013. ISBN 978-80-7008-274-4.

Crowdfunding Visegrad – Manual. [online]. [cit. 2015-03-14]. Dostupné z:

DEBNÁR, Viktor A., Tereza RAABOVÁ a Eva ŽÁKOVÁ. Podpora umění a kultury z Evropské unie. Praha: Divadelní ústav, 2006. ISBN 80-7008-191-0.

http://www.aspeninstitute.cz/images_upload/files/crowdfunding_visegrad_manual_web.pdf

HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. Praha: KANT – Karel Kerlický Akademie múzických umění v Praze, 2009. 301 s.:. ISBN 978-80-7437-008-3.

HOLANOVÁ, Barbora. Rešerše grantových systémů v evropských městech. Praha: IPR, 2017.

JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.

MACKENZIE, Ian. Management and Marketing. LTP, 1997. ISBN 978-1899396801.

MATARASSO, François a Charles LANDRY. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice. Přeložila Michaela ŠEBESTOVÁ. Brno: Barrister & Principal, 2015. Kultura & arts management. ISBN 978-80-7485-047-9.

SEDMIHRADSKÁ, Lucie. Financování kultury a Praha (1. + 2. díl). Praha: IPR, 2017. ISBN 978-80-87931-68-4.

SIMEK, Stepan. Financing of Czech Theatre/Financování českého divadla. Praha: Divadelní ústav, 2005.

THROSBY, Davis. Economics and culture. Cambridge, New York: Cambridge university press, 2003. ISBN 0521586399.

VÍTEK, Svetozar. Organizace divadla: struktura, funkce a řízení divadelního provozu. 2. vyd. Praha: Divadelní ústav, 1981. Studijní materiály.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.

Další zdroje:

Koncepce kulturní politiky hl. m. Prahy

Státní kulturní politika MK ČR

webové stránky MK ČR – podpora profesionálního umění

webové stránky Hlavního města Prahy – městské granty

webové stránky MZV ČR + MF ČR – podpora projektů

webové stránky Kreativní Evropy

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita v hodinách, seminární práce – fundraisingový plán projektu (3NS)

Poznámka

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost H2024
učebna počítačová

(Hartigovský palác)
HAYASHI L.
12:30–14:00
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 12:30–14:00 Lucie HAYASHI učebna počítačová
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů