AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

"Theatre Games"- and its Pedagogical and Psychological Aspects 1

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction
205TGM1 Z 2 20/S Czech
Tutor:
Hana KASÍKOVÁ
Synopsis:

Volitelný kurz poskytuje studentům možnost zabývat se známějšími i méně známými hrami, používanými v divadelní přípravě. Zvýrazňuje jejich pedagogicko-psychologické souvislosti a možnosti. Zabývá se tvorbou variant her pro různé aktéry z hlediska věku i osobnostních a sociálních dispozic.

Prerequisites:

Angažovanost, přítomnost, koncentrace.

Study Objectives:

- Porozumět struktuře hry.

- Zdokonalovat dovednost improvizace individuální i ve spolupráci hráčů.

- Dovednost najít pedagogicko-psychologické možnosti pro uplatnění hry.

- Znát a umět aplikovat metodiku práce s improvizačními hrami.

Outline and Syllabus:

OSNOVA:

- Improvizační hry a divadlo.

- Improvizační hry a výchova.

- Metodika práce s improvizačními hrami.

SYLABUS

1. Předpoklady pro vznik divadla improvizovaných scén. Tzv. theatre sports, kořeny, podoby, pravidla, uplatnění v ČR i v mezinárodním měřítku.

2. Jak dávat a přijímat nabídku, pedagogicko-psychologické souvislosti tohoto procesu.

3. Jak pracovat dále s nabídkou (pojmenování a rozšíření) - verbální, neverbální.

4. Držet fokus.

5. Práce se statusem.

6. Divadlo improvizovaných scén a jeho aktéři: věkové a individuální zvláštnosti,

osobnostní a sociální dispozice.

7. Sidecoaching - jeho zásady, problematická místa.

Study materials:

GOLEMAN, Daniel

1998 Emotional Intelligence; přel. Markéta Bílková, Emoční inteligence (Praha: Columbus, 1997)

JOHNSTONE, Keith

1981 IMPRO. Improvisation and the Theatre (London: Methuen)

1999 Impro for Storytellers (New York: Routledge/Theatre Arts Books)

MACHALÍKOVÁ, Jana-ŠIMONOVÁ, Jana

2002 „Zápasy v improvizaci“, Tvořivá dramatika XIII, 2002, č. 2

2002 „Č.I.LI - občanské sdružení Česká Improvizační LIga“, Tvořivá dramatika XIII, 2002, č. 2-3

2002 „Zápasy v improvizaci v práci se středoškolskými skupinami“, Tvořivá dramatika XIII, 2002, č. 3

PAZDERKOVÁ, Iva

2004 „Keith Johnstone: Improvizace a divadlo. Zamyšlení nad Johnstoneovými metoda mi herecké improvizace“, Tvořivá dramatika XI, 2004, č. 2

PIERSE, Lyn

1993 Theatresports Down Under. A Guide for Coaches and Players (Sydney: Improcorp Australia, Isch Production and Design)

SPOLIN, Viola

1963 Improvisation for the Theatre (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)

1985 Theater Games for Reahearsal - A Director's Handbook (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)

1986 Theater Games for the Classroom Grades 1-3 (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)

1986 Theater Games for the Classroom Grades 4-6 (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)

1989 The Theater Game File (Evanston, Illinois: Northwestern University Press)

VALENTA, Josef

1997 Metody a techniky dramatické výchovy (Praha: Agentura STROM-Jana Hrubá)

Tvořivá dramatika, časopis (vyd. ARTAMA ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU a STD; 1990-)

Note:
Schedule for winter semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2008/2009:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2009-5-7
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205TGM1.html