Scénografické možnosti v netradičních prostorech 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
204NMO1 | Z | 2 | 3/T | zimní |
- Garant předmětu:
- Tomáš ŽIŽKA, Karel MAKONJ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Tomáš ŽIŽKA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem je prohlubovat individuální orientaci ve zvoleném zaměření a rozvíjet vlastní tvůrčí přístupy, vedoucí k samostatné umělecké praxi (více viz skripta)
- Forma studia:
-
Tvůrčí dialog, cvičení, vlastní práce na projektech a realizacích, analýza zaznamenaných ukázek a jejich prezentace.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné předpoklady nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Meze se nekladou.
- Obsah kurzu:
-
Obsahem studia je interdisciplinární výzkum situace člověka v mnohorozměrnosti prostředí, od fyzického přes mentální (emocionální, racionální i spirituální), až po sociální a kulturní vazby a interakce v informačním a ideovém prostoru, kde je protagonista nejen účastníkem, ale i spoluautorem proměn fungujících na principu zpětné vazby-(více viz skripta)
Studijní osnova:
(detaily viz skripta)
I. cyklus: Statický obraz ?kompozice v ploše?
1. blok: Zátiší (objekt) ? pozorování a vize
2. blok Portrét (subjekt) ? výraz (image)¨
II. cyklus: Pohyb obrazu ? ?kompozice v prostoru?
3. blok: Tvar a prostor ? vnější prostor, mentální a spirituální dimenze
4. blok: Figura (tělo) ? vnitřní (osobní) prostor (intimita)
III. cyklus: Obraz pohybu ? ?kompozice v čase?
5. blok Objekt v pohybu (stroj/robot) ? mechanický rytmus
6. blok: Figura v pohybu (gesto/tanec/hlas) ? biologický rytmus
IV. cyklus: Obraz děje - ?kompozice v kontextu?
7. blok: Akce (v prostředí) ? konstrukce/dekonstrukce
8. blok: Příběh (ve společenství) ? kompozice/dekompozice
V. cyklus: Prezentace ? ?medializace?
9. blok: Komunikace a kontext
10. blok: Komplexní systémy
VI. cyklus: Závěrečná práce ? Individuální téma
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Povinná četba:
Skripta - Divadlo v netradičním prostoru, performance a site specific
Performance Art: from Futurism to the Present, RoseLee Goldberg, T & H ? London
Doporučená četba:
Performance: Live Art Since 1960, RoseLee Goldberg, Abrams ? New York
Live: Art and performance, Adrian Heathfield, Tate ? London
Out of Actions, Paul Schimmel, MOMA ? Los Angeles
(a dále viz skripta)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednášky, projekce, cvičení, konzultace
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast a iniciativa.
Realizované etudy a cvičení
Účast na kolokviu a společných akcích
Koncept a realizace projektu
Vlastní aktivity
(Váha všech jednotlivých kritérií hodnocena přiměřeně)
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Rozvrhy hodin
- Rozvrh na zimní semestr 2012/2013:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2012/2013:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: