English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Tvůrčí psaní 1

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
201TPS1 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jan VEDRAL
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jan VEDRAL
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem studia je rovíjení tvořivosti prostřednictvím psaného projevu zaměřeného takovým způsobem, že se jeho prostřednictvím mohou kultivovat vyjadřovací schopnosti studentů/ek jak obecně, tj. v jejich instinktivní i vědomé (umělecké) tendenci k potenciálně symbolickému (tematizovanému) projevu, tak v souvislosti s jejich scénickým smyslem a jeho kultivací.

Forma studia:

Semináře, autorské kolokvium.

Předpoklady a další požadavky:

1/ Tvořivost schopná autentického a gramotného literárního vyjádření;

2/ Obecná znalost české a světové dramatické literatury;

3/ Základní mediální orientace;

4/ Schopnost analýzy a reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Průběžné čtení literatury, kterou studentům individuálně doporučuje pedagog.

Obsah kurzu:

Tvůrčí psaní kultivuje nejen vlastní autorskou schopnost studentů, ale i zvyšuje i jejich kompetenci interpretovat dramatické texty a vést tvůrčí dialog s jejich autorem. Zahrnuje následující tématické okruhy:

1/ Obraz, popis chování, situace vyjádřená mimoslovním jednáním, situace vyjádřená slovním jednáním, dramatická situace;

2/ Fabulační potenciál dramatické situace, fabule a syžet;

3/ Scénosled (bodový scénář) a jeho naplnění v autorském týmu;

Doporučená nebo povinná literatura:

Jaroslav Vostrý: Dobrodružství tvoření, Amatérská scéna 1989

Jan Mukařovský: Dvě studie o dialogu (s přílohou Zvuková a významová výstavba dramatického dialogu, in: Prolegomena Scénografické encyklopedie, část 5, Praha 1971

Jiří Veltruský: Zvukové vlastnosti textu a hercův hlasový projev, in: (týž) Příspěvky k teorii divadla Praha (DÚ) 1994

Materiály ke studiu režie a dramaturgie I (Obraz)

Viz též literaturu k předmětu Scénická propedeutika

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Studenti písemně zpracovávají zadaná témata a konkrétní úkoly a interpretují je. Pedagog jim na konkrétním materiálu vysvětluje pojmy a zákonitosti struktury.

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě výsledků autorské tvorby a aktivity na seminářích.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět lze absolvovat opakovaně
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost K330
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
VEDRAL J.
09:00–10:30
(paralelka 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 09:00–10:30 VEDRAL J. Učebna
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015