New Media History 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
311NMH2 | ZK | 2 | 4/T | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Eric ROSENZVEIG
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eric ROSENZVEIG
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět poskytuje formou tématicky zaměřených přednášek základní přehled o umění nových médií v historické perspektivě dvacátého století.
- Forma studia:
-
výuka je vedena formou přednášek, s analýzou ukázek, textů a projekcí
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. obecný přehled o dějinách vizuálního umění a vizuální kultury 20. století
2. obecná znalost dějin a vývoje pohyblivého obrazu a fotografie
3. schopnost analýzy textu a reflexe probíraných témat
4. základní znalost práce editovaní v prostředí wiki
5. základní znalost anglického jakyka
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
samostatná práce texty a obrázky v prostředí wikipédie
- Obsah kurzu:
-
Terminologie pojmu:
1.Pojem „Nová média“ se často uplatňují v přechodových, nebo smíšených, hybridních oblastech vizuální, nebo audiovizuální kultury, v prostoru, kde dochází k střetu a dialogu různých společenských vzorců, hodnot, postojů, stereotypů myšlení a chování, v oblastech, kde se setkává stroj, artefakt a lidský element.
* Objevují se termíny jako numerická reprezentace, modulace, automatizace, variabilita, algoritmické umění,transkodování, interaktivita.
* Paralelní a příbuzné názvy jako Time Based Art - umění založené na (většinou nelineárním) čase, kde převládá efekt, ať už fyzikálního, nebo simulovaného pohybu aplikovaného v médiu (původně) statického obrazu, textu, nebo symbolu. Termínu se používá také u performativního umění, kde probíhá děj v reálném čase.
* Terminologická příbuznost s tzv. intermediálním uměním.
Na rozdíl od klasických disciplín zde dochází podobně jako v konceptuálním umění a performanci k tzv. „dematerializaci - “virtualizaci" - o proměnu fyzického artefaktu v informaci, o specifické a proměnné uspořádání dat, tedy transmutaci objektu v proces, program, nebo software.
jednotlivé témata navazují témata probíraná v zimním semestru
2.přehled jednotlivých přednášek:
I.Interaktivita 1 (1970's - 1990)
II.Zvukové umění a instalace (1950)
III.Sítě a Network (osmdesátá léta - současnost)
IV.Video instalace II (1986 - současost)
V.performed media' live image/sound (1970's - současnost)
VI.Net Art (1990 současnost)
VII.Tactická media (1990 - současnost)
VII.BioArt (1990 - současnost)
VIII.Interaktivita 2 (1990 - současnost)
IX.Database Cinema (1965 - současnost)
X.Machinima & Gamespaces (2000 - současnost)
XI.Augmentovaná realita (2000 - současnost)
XII.Locative Media (2000 - současnost)
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Noah Wardrip-Fruin & Nick Montfort: The New Media Reader,Cambridge, Mass., MIT, 2003
Od analógového k digitálnemu...
Jozef Cseres, Michal Murin: Od analógového k digitálnemu... Nové pohľady na nové umenia v audiovizuálnom veku
Fakulta výtvarných umení, Banská Bystrica, 2010.
internetové odkazy:
http://www.newmediareader.com/book_samples/nmr-intro-murray-excerpt.pdf
http://90.146.8.18/en/archives/index.asp
http://userwww.sfsu.edu/~swilson/
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
přednáška, projekce
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Addition to the class wiki 25%, final oral exam 75%
- Webová stránka předmětu:
- http://www2.iim.cz/wiki/index.php/Mediahistory_I_and_II
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Cinema and Digital Media - Screenwriting-2014 (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing-2014 (volitelný předmět)