Script Analysis 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
311SA2 | ZK | 3 | 2/T | anglicky | letní |
- Garant předmětu:
- Pavel JECH
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Pavel JECH
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Through the intensive analysis of films, the following principles are re-examined and explained: three act story structure, plot points, turning points, the function of exposition, the catalyst, rising action, crisis, climax, culmination, resolution, main tension, theme, as well as scenes and sequences, sub-plots, double-plots, multi-plots, and internal scene structure.
Most importantly, students will learn to analyze films according the sequence method, and to employ it in their own screenwriting. Other aspects of script analysis that have been attributed to Frank Daniel will also be covered.
- Forma studia:
-
Lecture and discussion
- Předpoklady a další požadavky:
-
Scripg Analysis 1
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
None
- Obsah kurzu:
-
This course is a continuation of Script Analysis I, which (with instructor´s permission only) is a prerequisite or co-requisite for all students. The course will continue to study films from a dramaturgical perspective and to closely examine the craft of screenwriting. The emphasis in this course will be to evaluate films produced in Hollywood during the late 60s and early 70s, part of what some critics have labeled the „American New Wave“.
In this course the process of evaluation will not focus on classic three act structure, but rather follow the „sequence methodology“ of the influential dramaturge and script instructor Frank Daniel, who arrived in the US from Czechoslovakia during this period of filmmaking.
Each film will be screened three times: first, in its entirety with an introduction about the film and its creators; the second and third time, in sequences accompanied by detailed analysis.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Aristotle. Poetics. Translated by Gerald Else. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1967.
Bordwell, David. Narration in Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press, 1985.
Field, Syd. Screenplay: The Foundations of Screenwriting. New York: Dell Publishing, 1994.
Howard, David and Edward Mabley. The Tools of Screenwriting. New York: St. Martin's Griffin, 1995
McKee, Robert. Story. New York:Regan Books, 1997
Roemer, Michael. Telling Stories. London: Rowman and Littlefield Publishers, 1995.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
None
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Students will be expected to recognize the dramatic and narrative elements explained in class, and to present a cogent analysis of a film selected for a final paper.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
None
- Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 18:10–19:45 JECH P. Učebna 2
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie EN - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr (volitelný předmět)
- Erasmus (volitelný předmět)
- Cinematography (volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Screenwriting-2014 (oborový předmět, volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing-2014 (oborový předmět, volitelný předmět)