English versionEnglish version
Loading...
ACADEMY OF PERFORMING ARTS IN PRAGUE

Vývoj počítačových her

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
373VPH Z 2 4/T zimní
Garant předmětu:
Helena BENDOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Helena BENDOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Kurz poskytuje komplexní přehled vývoje počítačové hry teoretickou i praktickou cestou, od AAA her po causal hry. Pokrývá jak programování, tak designování her, i problematiku řízení týmu. V rámci praktické části si studenti sami vyzkouší jednu malou casual hru vytvořit.

Forma studia:

Předmět se uskutečňuje formou série přednášek a modulů a společné práce na vývoji casual hry v malých studentských týmech

Předpoklady a další požadavky:

Zájemci o kurz nemusí mít žádné předešlé znalosti (tedy není třeba umět programovat).

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-index.php?page=Computer+games+development

Obsah kurzu:

Kurz, který vyučují mj. Mgr. Jakub Gemrot (MFF UK), Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (FF UK) a Bc. Otakar Nieder (Bohemia Interactive Simulations) a přizvaní hosté z herního průmyslu, přináší komplexní přehled vývoje počítačové hry. (Helena Bendová je koordinátorkou za FAMU, která vám zapíše na závěr známku do KOSu.) V praktické části kurzu studenti navrhnou a vytvoří malou casual hru v týmech o 3-4 lidech pro Android, UDK, Flash anebo HTML5, a to včetně tvorby herního skriptu, designu GUI a designu herní architektury. Teoretická část bude zahrnovat programování (různé hardwarové platformy, skriptovací jazyky atd.), ale také používání počítačové grafiky v hrách, herní design, management projektu a herní marketing. Kurz je otevřen zájemcům z různých škol (MFF UK, FF UK, FAMU, VŠUP, ČVUT) a kateder, přičemž studenti s ohledem na jejich rozdílné předešlé znalosti si mohou podle toho vybrat přednášky.

Cílem praktické části kurzu bude vyvinout malou casual hru, která by mohla uspět v konkurenci mezi reálně šířenými casual hrami nebo na mezinárodní soutěži. Vyrobit takovou hru je ve skutečnosti otázkou dobrého game designu a pár dní dobré programátorské a grafické práce. Na tvorbu her bude možné získat malé granty.

Studentské týmy budou interdisciplinární, stejně jako jsou interdisciplinární týmy, které počítačové hry opravdu vyvíjí. Budeme se maximálně snažit, aby v každém týmu byli zástupci klíčových profesí: programátor, designér a grafik. Studentské týmy zformujeme během října 2014. Budeme chtít, aby se do návrhu hry kreativně zapojili svými nápady všichni členové týmu. Nikdo z týmu by neměl fungovat jako „námezdní dělník“. Kvůli sestavování týmů je povinné zúčastnit se prvních 4 přednášek (dále si můžete vybírat přednášky podle své specializace v týmu), <b>klíčová je obzvlášť účast na první přednášce 3.10. od 9ti do 10.50 hodin v učebně S4 na MFF UK (Malostranské náměstí 25)</b>! Hledání kolegů do týmu probíhá zde: https://www.facebook.com/pages/V%C3%BDvoj-po%C4%8D%C3%ADta%C4%8Dov%C3%BDch-her-na-MFF-UK/258408240871151

Výuka bude probíhat v budově Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v pátky. Za semestr proběhne několik přednášek a modulů, z toho cca polovina zaměřená technicky (pohled jak programátorský, tak grafický), polovina na game design, marketing ad. Za semestr proběhnou také cca 4 technická cvičení k vývojovým platformám (UDK, Flash, HTML5, Android). Poté, co tým vybere platformu pro svou hru, bude dále chodit na 1-2 cvičení ke své platformě.

Všechny podstatné, aktuální informace naleznete na http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-index.php?page=Computer+games+development.

Doporučená nebo povinná literatura:

Materiály z Internetu.

www.gamasutra.com

http://www.gamedev.net/

Knihy:

Game Programming Gems 1 - 8, Charles River Media

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška, technická cvičení a společná práce studentů v týmech o 3-4 lidech na malé causal hře.

Hodnoticí metody a kritéria:

9. anebo 16. ledna bude probíhat prezentace a obhajoba vaší hry. Hodnocení bude založeno na:

1) Design dokument (-5 .. 5 bodů)

2) Web projektu (-1 .. 3 body)

3) Účast a připravenost na konzultacích (-5 .. 5 bodů)

4) Dodržení termínu odevzdání (-5 .. 0 bodů)

5) Závěrečná prezentace, kvalita projektu (-10 .. 10 bodů)

Tato kritéria se týkají celého týmu. Poslední kritérium hodnotí jednotlivce:

6) Individuální penalizace jednotlivých členů týmu (-10 .. 0 bodů)

Známkování:

-26 až -7 4 či F (neprospěl)

-6 až 3 3 či E

4 až 13 2 či C

14 až 23 1 či A

Webová stránka předmětu:
http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-index.php?page=Computer+games+development
Poznámka:

Předmět se koná ve spolupráci s MFF UK, FF UK, ČVUT, VŠUP a FAMU.

Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2014/2015:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost
()
BENDOVÁ H.
09:00–12:00
(paralelka 1)
MFF UK, Malostr.nám. 25, učebna S4
Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
09:00–12:00 BENDOVÁ H.
MFF UK, Malostr.nám. 25, učebna S4 paralelka 1
Rozvrh na letní semestr 2014/2015:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2015