Dílny 9
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305DIL9 | Z | 3 | 3T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA, Kamila ZLATUŠKOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA, Kamila ZLATUŠKOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Rozvoj kulturního rozhledu studentů
Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.
Konzultace praktických cvičení.
Forma studia
Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.
Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
Předpoklady a další požadavky
Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.
Materiály k vlastním projektům studentů.
Obsah kurzu
- rozbory aktuálních kulturních událostí
- rozbory praktických cvičení, analýza scénářů, tvorba rozpočtu, složek a harmonogramu výroby
- plánování a strategie výroby, případné koprodukční a sponzorské vztahy
- kontrola výroby v hlavních fázích
- kontrola úplnosti administrativních požadavků
- společné konzultace a rozbory projektů v přítomnosti autora a režiséra
- konzultace ostatních projektů studentů
- definování a možnosti naplňování producentských záměrů
- výběr projektu
- definice developmentu filmového projektu (obsah, fáze a možnosti vývoje)
- definice cíle a strategie developmentu
- úloha a práce producenta v období developmentu
- finanční plán jako součást developmentu (odhad nákladů, strategie financování, varianty řešení)
- formální podoby projektu
- způsoby prezentace projektu
- příprava a prezentace vlastních projektů studentů
- rozbory a srovnání projektů z praxe vedoucího dílny
- komunikace s režisérem a tvůrčím štábem
- štáb produkce jako nástroj producenta
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi preproduction
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi production
- způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi postproduction
- finanční toky, práce s rozpočtem
- příklady a analýzy způsobů spolupráce a komunikace z praxe vedoucího dílny a hostů dílny
- definice a nástroje filmového marketingu (EU, ČR, Svět)
- stanovení distribuční a marketingové strategie a cíle (odhad potenciálu filmu)
- role a možnosti producenta pro optimální uvedení filmu v distribuci
- rozpočet na marketing a distribuci
- kreativita
- sales agent a distributor - definice, ukázky a analýzy smluv
- finanční toky a dlouhodobá práce s filmem
- distribuce a marketing krátkých a dokumentárních filmů
-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny
-
SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?
Doporučená nebo povinná literatura
Copyright law, Labor code. Commercial law, Civil code, Media legislation.
UFD Surveys and statistics
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou udělení kreditů je:
- aktivní účast v jednotlivých hodinách dílny,
- kvalitní práce na společných cvičeních,
- splnění všech úkolů zadaných vedoucím dílny,
- prezentace vlastních rozsáhlých kulturních aktivit (kino, divadlo, literatura atd. dle požadavků vedoucího dílny.
Poznámka
Dílna Terezy Horské
Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.
V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.
Dílna Čestmíra Kopeckého
Obsahem dílny je:
- Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.
- Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.
- Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.
- Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.
- Film jako zbraň.
Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.
Dílna Jaromíra Kallisty
Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.
Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:
I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.
II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.
III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.
Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.
Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.
Dílna Otakara Svobody
V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.
Dílna Petra Oukropce
Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:50–12:15 | Jaromír KALLISTA | Místnost pedagogů KP Lažanský palác |
od 1.10.2018 | paralelka 1 | |
Po | 14:00–16:25 | Petr OUKROPEC | Učebna KP 330 Lažanský palác |
od 1.10.2018 | paralelka 3 | |
Po | 09:50–12:15 | Kamila ZLATUŠKOVÁ | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
od 8.10.2018 | paralelka 4 | |
Po | – | Otakar SVOBODA | Česká televize - Kavčí hory |
Čas dle domluvy | paralelka 5 |
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magistr-1819 (povinný předmět)
- Produkce - magistr-1819_1_rok (povinný předmět)