Dílny 9

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DIL9 Z 3 3T česky zimní

Garant předmětu

Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA, Kamila ZLATUŠKOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jaromír KALLISTA, Petr OUKROPEC, Otakar SVOBODA, Kamila ZLATUŠKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Rozvoj kulturního rozhledu studentů

Teorie a praktické aplikace práce filmového producenta.

Konzultace praktických cvičení.

Forma studia

Dialog mezi vedoucím dílny a studenty.

Předpokládá se i vzájemný dialog mezi studenty různých ročníků.

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Předpoklady a další požadavky

Scénáře, natáčecí plány a rozpočty praktických cvičení.

Materiály k vlastním projektům studentů.

Obsah kurzu

-diskuze a příklady z praxe vedoucího dílny a hosta dílny

-

SPECIFIKA JEDNOTLIVÝCH PEDAGOGŮ A JEJICH DÍLEN JE UVEDENA V KOLONCE ?POZNÁMKA?

Doporučená nebo povinná literatura

Copyright law, Labor code. Commercial law, Civil code, Media legislation.

UFD Surveys and statistics

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínkou udělení kreditů je:

Poznámka

Dílna Terezy Horské

Dílna funguje v interaktivním prostředí se zaměřením především na současnou praxi při výrobě dokumentárních filmů. Od studentů se očekává aktivní účast a vzájemná konzultační výpomoc napříč ročníky, komunikativnost a sdílení vlastních dosavadních zkušeností.

V dílně se konzultují jednotlivé fáze výroby dokumentárního filmu na konkrétních příkladech; úskalí výroby dokumentárního filmu s přihlédnutím k autorskému právu, rozpočtování, postprodukce,?; zpracování dle zadaného námětu žádosti o získání dotace od Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a následná analýza; vyhledávání zdrojů financovaní v souladu s konkrétním námětem, projektem,?; postprodukční postupy, možnosti, novinky?.

Dílna Čestmíra Kopeckého

Obsahem dílny je:

  1. Pohled na kulturu a zejména filmovou a televizní tvorbu, jako na umění. Pohled na umění jako na nástroj.
  2. Seznamování se současnou českou kulturou, literaturou, filmem, divadlem, výtvarným uměním, televizí, atd.
  3. Snaha o vlastní sebeuvědomění a nalezení svého specifika. Hledání vlastní dramaturgie.
  4. Základy vlastní tvorby. Jednoduché náměty, synopse, scénáře.
  5. Film jako zbraň.

Studenti v dílně se společně i individuálně budou snažit o nalezení a rozšíření svých producentských schopností, jak na teoretickém, tak i na praktickém základě.

Dílna Jaromíra Kallisty

Smysl dílny: iniciace individuálních schopností posluchačů při tvorbě audiovizuálních - po případě jiných kulturních projektů.

Programová náplň se bude skládat z části teoretické a části praktické. Výklad teoretiké části bude prováděn seminární formou. Na některé semináře budou přizváni externisté z oboru podle probíraného tématu. Teoretickou část lze rozdělit zhruba do tří částí ( které se navzájem prolínají a doplňují) a to:

I. Producentský přístup k reliazci filmového projektu.

II. Orientace v možnostech financování a evropských podpůrných systémech.

III. Informace o evropských úmluvách a konvencích v kinematografických koprodukcích.

Součástí práce dílny budou i konzultace magisterských diplomových prací a prací bakalářských.

Praktická část bude složena z přípravy, výběru, konzultací a podpory producentských projektů, praktických cvičení a po dohodě i mimoškolních projektů. Předpokládá se aktivní účast studentů, komunikace a vzájemná pomoc a sdílení zkušeností jak mezi ročníky, tak mezi katedrami. Dílna je otevřena pro konzultace všem studentům.

Dílna Otakara Svobody

V obecné rovině je cíl získání praktických produkčních návyků při tvorbě školních cvičení. Řešení konkrétních problémů při realizaci, což jest téma přímo nepřeberné, někdy překvapující a těžko publikovatelné. Metodou je osobní konkrétní konzultace vedoucího dílny nad studentskými projekty. Za podstatný však považuji praktický osobní přínos vyplývající z mé už poněkud dlouholeté praxe. Za výrazné specifikum své dílny považuji nasměrování studentů do televizní praxe na Kavčích horách. Konkrétní typy pořadů , především v oblasti velkých živých přenosů lze najít na Webu FAMU v kapitole Jednotlivé dílny na katedře produkce. Vycházím z předpokladu, že seznámení s produkční technologickou a organizační stránkou ČT jako jediná má kompletní výrobní řetěz včetně filmových laboratoří je v době růstu elektornických médií docela rozumné. Stát se členem této dílny by mělo být inspirací pro studenty, kteří zvažují perspektivu své budoucí práce v televizní práci.

Dílna Petra Oukropce

Producentská dílna se zaměřuje na podněcování individuální tvořivosti studenta a jeho schopnost iniciovat, prosadit a zodpovědně řídit filmový projekt. V teoretické a praktické rovině studenti tvoří a analyzují vznik a vývoj projektů, producentskou dramaturgii, modely financování a tvorbu finančních plánů, koprodukční strategii a také distribuční a marketingový potenciál projektů. Studenti vyhledávají a zpracovávají vlastní producentské projekty. Dílna se dále v letním semestru soustředí na tvorbu a realizaci studentských filmů studentů.

Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost 329
Místnost pedagogů KP

(Lažanský palác)
KALLISTA J.
09:50–12:15
(paralelka 1)
od 1.10.2018
místnost 330
Učebna KP 330

(Lažanský palác)
OUKROPEC P.
14:00–16:25
(paralelka 3)
od 1.10.2018
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
ZLATUŠKOVÁ K.
09:50–12:15
(paralelka 4)
od 8.10.2018
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:50–12:15 Jaromír KALLISTA Místnost pedagogů KP
Lažanský palác
od 1.10.2018 paralelka 1
Po 14:00–16:25 Petr OUKROPEC Učebna KP 330
Lažanský palác
od 1.10.2018 paralelka 3
Po 09:50–12:15 Kamila ZLATUŠKOVÁ Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
od 8.10.2018 paralelka 4
Po Otakar SVOBODA Česká televize - Kavčí hory
Čas dle domluvy paralelka 5

Rozvrh na letní semestr 2018/2019:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů