Ateliér postkonceptuální fotografie 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307AP6 | ZK | 4 | 28S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem ateliéru postkonceptuální fotografie je vytvořit flexibilní
platformu, ve které budou vznikat díla spjatá s kontextem současného umění.
Forma studia
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
Předpoklady a další požadavky
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
Obsah kurzu
Cílem ateliéru postkonceptuální fotografie je vytvořit flexibilní
platformu, ve které budou vznikat díla spjatá s kontextem současného umění.
Ateliér je dynamickou strukturou rozvíjející osobité přístupy studentů. Studenti by měli být schopni reflektovat aktuální tendence v současném umění a dokázat k nim zaujímat poučené stanovisko na základě znalosti dějin fotografie a současného umění. Pro současné umění je charakteristické prolínání hranic jednotlivých žánrů a médií.
Nelze již mluvit jen o fotografii, ale o celém kontextu umění.
Základ komunikace učitel ? žák je v pravidelných ateliérových setkáních a osobních konzultacích, na kterých se diskutují aktuální témata, která přinášejí studenti i pedagog.
Studenti by tedy měli umět přemýšlet v širším rámci nejen o vlastní práci, ale měli by umět najít i adekvátní formu pro její výstup. Měli by tedy uvažovat o ?dramaturgii? výstavy, způsobu instalace apod. Nedílnou součástí je i práce s formou ? tedy přemýšlení o vhodné technologii a zvládnutí řemesla- a to už v počáteční fázi tvůrčího procesu.
Doporučená nebo povinná literatura
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti mohou být hodnoceni na základě docházky 70% a účasti na společných výjezdech. Každé cvičení bude hodnoceno podle předem daných kritérií
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje