Magisterský projekt 1
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MPE1 | ZK | 5 | 8T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Vlastimil JEŽEK, David KAŠPAR, Michal LÁZŇOVSKÝ, Bohumil NEKOLNÝ, Petr PROKOP, Jiří SRSTKA, Jiří SULŽENKO, Doubravka SVOBODOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je rozvíjení kreativity, znalostí, zkušeností a schopnosti samostatného uvažování studentů a zvyšování jejich kompetencí ve výzkumné činnosti.
Forma studia
- Semináře,
- individuální konzultace,
- samostatná výzkumná práce.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Výuka probíhá na základě schváleného a obhájeného magisterského projektu, kterým se posluchač ucházel o přijetí do magisterského studia. Projektem je zpravidla teoretický výkum specifické oblasti z oblasti produkování, managementu či administrování umělecké činnost. Základem je výzkumná práce studenta pod vedením odborníka z řad pedagogického sboru katedry. Výsledky svého uměleckého / výzkumného/ vývojového úkolu obhajuje student po prvním semestru prostřednictvím prezentace průběžných výsledků před komisí, na konci druhého semestru pak v rámci veřejné prezentace.
Doporučená nebo povinná literatura
Divadelní producentství:
- ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ARENDTOVÁ, Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
- BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
- HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
- NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
Arts management a arts marketing:
- BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
- KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
- SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
- COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
- DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
- DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
- FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
- JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
- KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
- KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
- KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
- KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
- NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
Ekonomika, právo a provozování divadla:
- HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
- SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
- SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
- REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
- GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
- VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
- KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
- HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009
- ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
Zákony ve znění pozdějších předpisů:
- 218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
- 219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
- 320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
- 137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- 499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
- 586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
- 235/2004 Sb. Zákon o DPH
- 248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
- České účetní standardy č. 401-414
Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.
Hodnoticí metody a kritéria
Předpokladem úspěšného zakončení předmětu jsou především průběžné konzultace magisterského projektu s určeným pedagogem, aktivní účast na společných seminářích (alespoň z 60 %) a aktivní účast na celém programu prezentací MA projektů.
Po prvním semestru proběhnou v termínu stanoveném katedrou povinné veřejné prezentace před komisí pedagogů katedry dle následujících kritérií:
- předpokládaná délka trvání prezentace - cca 10 minut;
- použití prezentační techniky je žádoucí, ale není povinné;
- předpokládaný obsah: cíle a hypotézy práce, zvolená metodika a zdroje, dosažené dílčí výsledky, plán dalšího postupu.
NEJPOZDĚJI JEDEN TÝDEN PŘED termínem prvního dne prezentací studenti nahrají v elektronické formě na síťové úložiště PRŮBĚŽNOU ZPRÁVU projektu vyhovující následujícímu zadání:
Rozsah: 5-7 normostran souvislého esejistického textu + přílohy.
Povinné části obsahu:
- Zdůvodnění volby tématu, míra osobního vztahu ke zvolenému tématu.
- Stanovení výzkumného úkolu (cíl projektu, ohraničení, zdůvodnění).
- Plán projektu (etapizace, metody).
- Popis a zdůvodnění jednotlivých kroků plánu projektu.
- Realizované etapy: popis a výsledky.
- Komentovaný (recenzovaný) výběr literatury, včetně webových odkazů.
Preferuje se sloučení odevzdávaného materiálu včetně příloh do jednoho dokumentu ve formátu PDF, maximálně ale do dvou dokumentů (1 - zpráva, 2 - kompletní přílohy).
Závěrečné hodnocení provádí komise složená z interních pedagogů KP, která studentovi udělí známku na základě následujících kritérií (% = váha kritéria):
- úroveň předložené průběžné zprávy - 40 %,
- obsahová úroveň prezentace - 30 %,
- průběžná práce na výzkumném projektu - 30 %.
Jelikož se jedná o hlavní předmět, podle studijního řádu AMU zkoušku NELZE OPAKOVAT.
Poznámka
Příklady témat podle příslušných specializací jsou uvedeny na webových stránkách katedry.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (M.A.) (povinný předmět hlavní)