Audiovizuální seminář 10
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373AS10 | Z | 1 | 2ST | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin BLAŽÍČEK, David KOŘÍNEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student/ka získá přehled o současném stavu audiovizuálního umění, bude umět aktivně pracovat s odbornou terminologií, obeznámí se s postupy umělecké praxe a způsoby jejího kritického zhodnocení.
Forma studia
Semináře
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Předmět seznamuje posluchače/ky s tématy týkajícími se situace současného umění s důrazem na audiovizuální a novomediální oblasti. Umění je zde vnímáno jako součást širšího celku vizuální kultury. Předmět je koncipován jako prostor pro diskuse s pozvanými umělci a dalšími odborníky z různých oborů, a pro poznávání významných uměleckých projektů. Studenti/ky se setkávají s finalisty a vítězi Ceny Jindřicha Chalupeckého, vedoucími ateliérů ostatních uměleckých škol (UMPRUM, AVU, FaVU,…), kurátory významných institucí (GHMP, NGP,..) a hosty z mezinárodní scény, kteří jsou právě v ČR.
Někteří z minulých hostů semináře:
Susan Schuppli - významná britská výzkumnice, členka umělecké skupiny Forensic Architecture
Anastasia Kubrak - příklad umělecko-designového výzkumu zpracovávající tématiku těžby
Katia Krupennikova - příklad praxe úspěšné zahraniční kurátorky současného umění
András Cséfalvay - příklad praxe úspěšného audiovizuálního umělce pracujícího s technikami 3D animace
Lukáš Hofmann - vítěz Ceny Jindřicha Chalupeckého, umělec a kurátor
Apart Collective - slovenský audiovizuální umělecký a kurátorský kolektiv
Audiovizuální seminář je prostorem pro setkávání a diskuse studentů/tek všech ročníků programu.
Doporučená nebo povinná literatura
V průběhu semestru jsou studenti/ky seznámeni s literaturou relevantní k přednáškám, např.:
FOSTER, Hal, KRAUSS, Rosalind, BOIS, Yve-Alain a BUCHLOH, Benjamin. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Překlad Irena Ellis, Jitka Sedláčková a Josef Hrdlička. Praha: Slovart, 2007. 704 stran, ISBN 9788072099528.
NOYS, Benjamin. Malign Velocities. Hants: Zero Books, 2014. 130 stran, ISBN 978-1-78279-300-7.
COMER, Stuart, ed. Film and Video Art. London: Tate publishing, 2009. 144 stran, ISBN 9781854376077.
CORNELL, Lauren a HALTER, Ed. Mass Effect: Art and the Internet in the Twenty-First Century. Cambridge: MIT Press, 2015., 528 stran, ISBN 978-0262029261.
FISHER, Mark. K-punk: The Collected and Unpublished Writings of Mark Fisher. London: Repeater, 2018. 824 stran, ISBN 978-1912248285.
KHOLEIF, Omar, ed. You Are Here, Art After the Internet. Manchester/London: Cornerhouse and SPACE, 2014. 272 stran, ISBN 9780956957177.
Hodnoticí metody a kritéria
Požadována je 70% účast na přednáškách.
Na závěr semestru student/ka odevzdá jeden esej o délce alespoň dvou normostran (3600 znaků) reflektující přednášku kteréhokoliv z hostů. Mělo by jít o analýzu přednášky a formulaci vlastních názorů a postojů v přednášce nastíněných.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 19:00–20:35 | David KOŘÍNEK | Učebna 1 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (povinně volitelný předmět)