Odborná praxe 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
300OP2 | zápočet | 4 | 50 hodin (60 minut) praxe nebo samostatné práce ve škole za semestr, 50 až 70 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět Odborná praxe II je součástí umělecko-pedagogické přípravy. Během své praxe ve 4. semestru projdou studenti výukou dle svého výběru na 2. stupni základních škol či na středních školách postupně od náslechu v hodinách, zapojení do výuky k samostatnému vedení vyučovací jednotky. Součástí řízené a reflektované praxe bude praxe propedeutická (pedagogická) i oborově didaktická.
Seznámí se se specifiky daného typu školy, chodem a provozem školy. Absolvují náslechy v hodinách vedených kvalifikovaným pedagogem, postupně jsou do vyučovacího procesu aktivně zapojováni – asistencí v hodinách, v první fázi pomocí při organizaci výuky.
Náslechy hodinách jsou analyzovány společně s pedagogem a následně v odborných dílnách. Studenti poté připraví vlastní vyučovací jednotku, kterou realizují na vybraném stupni vzdělávání.
Praxe studentek a studentů bude realizována ve spolupráci se smluvními partnery: Gymnáziem a Hudební školou hlavního města Prahy a Asociací pro filmovou a audiovizuální výchovu. Po schválení vedoucím oborových praxí je možné i pedagogické angažmá mimo smluvně zajištěná pracoviště.
Výsledky učení
Po absolvování předmětu budou studentky a studenti:
● připraveni pro samostatný kvalifikovaný pedagogický výkon v oboru filmové a audiovizuální výchovy
● využívat znalosti a dovednosti získané z předchozího studia pedagogiky, psychologie a didaktiky odborných předmětů
● schopni formulovat výchovné a výukové cíle
● schopni zpracovat kvalitní přípravu na hodinu
● vést třídu či jiný kolektiv k naplnění výukových cílů
● připraveni na samostatnou pedagogickou práci v oboru
● způsobilí k přípravě lektorského úvodu či přednášky
● připraveni vytvořit dramaturgii workshopu, komponovaného programu, pásma
● identifikovat, nastavovat a využívat mezioborové přesahy a koordinovat projektové vyučování
● vytvářet, realizovat a reflektovat časově tematický plán výuky
● přehledně formulují oborová východiska s cílem vysvětlovat rodičům pojetí výuky předmětu F/AV.
Během absolvování předmětu
● získají nácvik získaných znalostí a dovedností,
● ověřují zkušenosti s vedením výuky,
● používají postupy sebehodnocení a sebereflexe.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Zdeněk Kalhous – Otto Obst. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
Jarmila Skalková. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999.
Jarmila Skalková. Obecná didaktika 2. Praha: Grada Publishing 2007.
Lenka Kružíková. (ed.) Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání (e book). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020.
Robert Čapek. Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015.
Robert Čapek. Uč jako umělec. Praha: Jan Melvil Publishing, 2020.
Hodnoticí metody a kritéria
Student vykoná praxi, vypracuje záznam z náslechu, přípravy a reflexe vykonané praxe a odevzdá ho k hodnocení.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje