doc. MgA. Luboš MRKVIČKA, Ph.D.
Courses
- Advanced techniques of contemporary composition 1 (Course guarantor)
- Advanced techniques of contemporary composition 2 (Course guarantor)
- Composition 1
- Composition 1
- Composition 10
- Composition 2 (Course guarantor)
- Composition 2
- Composition 3
- Composition 4 (Course guarantor)
- Composition 5
- Composition 6 (Course guarantor)
- Composition 7
- Composition 7
- Composition 8
- Composition 8
- Composition 9
- Composition music technique of the 20th century 1 (Course guarantor)
- Composition music technique of the 20th century 2 (Course guarantor)
- Composition music technique of the 20th century 3 (Course guarantor)
- Composition music technique of the 20th century 4 (Course guarantor)
- Composition Seminar 1
- Composition Seminar 10
- Composition Seminar 2
- Composition Seminar 3
- Composition Seminar 4
- Composition Seminar 5
- Composition Seminar 6
- Composition Seminar 7
- Composition Seminar 8
- Composition Seminar 9
- Diploma Seminar 1
- Fundaments of Music Engraving
- Introduction to Music Notation (Course guarantor)
Diploma thesis led and defended successfully
- BcA. Esterle Vojtěch – Působení verbální prezentace na vnímání hudby
- MgA. Esterle Vojtěch – Bas jako projev periodicity v hudbě
- MgA. Rataj Jakub Ph.D. – Lidský dech jako základní východisko hudební kompozice
- BcA. Dos Santos Agostinho Filho Gilberto – Generování akustické hudby pomocí algoritmických postupů
- MgA. Dos Santos Agostinho Filho Gilberto – Nahodilost v hudbě. Přehled současných možností
- BcA. Hora Petr – Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
- Dobiáš Jan Ph.D. – Řád a jeho význam; Deterministické techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století
- BcA. Rösner Jan – Tempová modulace a simultaneita v díle Elliotta Cartera
- MgA. Hora Petr – Improvizace a její vliv na skladatelovo myšlení
- BcA. Kako Patrik – Generovanie harmonického materiálu zo zvukových objektov