Základy audiovizuální techniky 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101ZAT2 | zápočet | 1 | 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 4 až 9 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin KLUSÁK, Michal RATAJ, Jan TROJAN
Obsah
Cíl výuky:
Dvousemestrální kurz, jehož cílem je získání základních dovedností v oblasti audiovizuálních technologií.
Výuka je orientovaná především prakticky na prostředí současných hudebních technologií. Studenti jsou formou přednášky, ale i praktických cvičení seznamováni se základní orientací ve studiovém prostředí.
Tematické okruhy:
Důraz je kladen převážně na bezpečnou orientaci v technologiích pro záznam a zpracování zvuku, v systémech zvukové reprodukce a s využíváním zvukové techniky a studia jako nástroje z pohledu skladatele. Výuka je dále vedena k seznamování s digitální transformací zvuku, s různými prostředími DAW (především ProTools a Reaper) a s možnostmi digitální komunikace v prostředí hudebních technologií.
Výsledky učení
Bezpečné zvládnutí základní orientace v oblasti audiovizuálních a informačních technologií směřující k současným potřebám skladatele.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Doporučená literatura:
AVID. Pro Tools: Reference Guide 2019. Burlington: Avid Technology, Inc., 2019.
FORRÓ, Daniel. MIDI: Komunikace v hudbě. Praha: Grada, 1993.
FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
GIBSON, David. The Art of Mixing. Boston: Artistpro, 2005.
RICHARDS, John. DIY and Maker Communities in Electronic Music. In: Collins, N., and Escrivan, R. J. The Cambridge Companion to Electronic Music. Cambridge University Press, 2017, s. 238-257.
Hodnoticí metody a kritéria
Student ústně i prakticky prokáže základní orientaci v oblasti audiovizuálních a informačních technologií, přičemž předpokladem je základní gramotnost v těchto oblastech. V závěru semestru vytvoří drobnou kompoziční studii vycházející z nově nabytých vědomostí a dovedností. Výsledky jeho práce v průběhu semestru odrážejí současné nároky na skladatele, od nějž se očekává schopnost bezpečné orientace ve studiovém prostředí.
Struktura hodnocení:
Docházka 20 %
Aktivní účast v hodinách 30 %
Drobný praktický výstup 10 %
Závěrečný test znalostí: 40 %
Požadována docházka: 90 %
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 10:00–13:00 | Martin KLUSÁK | Učebna KS 1022 Gotická věž Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Skladba (Bc) - od 2022/23 (Povinné předměty s možností opakovaného zapsání)