Kapitoly z vývoje výtvarného myšlení 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203KVZ4 zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Výuka se zabývá hlavně otázkami vnímání, teorií vidění a vztahu mezi viděním, myšlením a motorickou aktivitou v rámci tvorby různých typů obrazu. Zabýváme se tu problematikou časovosti obrazu, vztahu mezi znázorněním a pohybem jak v rámci tvorby, tak v rámci vnímání, tvorbou jako specifickým procesem, dějem, událostí.

Výsledky učení

Seznámit studenty s teoretickými aspekty vztahu mezi obrazem a vnímáním, obrazem a časem, a s teoriemi události.

Předpoklady a další požadavky

Středoškolské vzdělání o historii výtvarného umění.

Literatura

Bergson, Henri: Myšlení a pohyb, Praha 2003.

Deleuze, Gilles: Co je filosofie?, Praha 2001.

Grave, Johannes: Bild und Zeit: Eine Theorie des Bildbetrachtens, München 2022.

Wölfflin, Heinrich: Základní pojmy dějin umění, Praha 2020.

Mersch, Dieter: Epistemologie estetična, Praha 2020.

Hodnoticí metody a kritéria

75% účast na přednáškách (seminářích), aktivita při diskusích na přednáškách, návštěvách výstav apod. Závěrečný esej (cca 6 normostran / 4 normostrany k zápočtu) buď inspirovaný některým z témat, která se probírala na přednáškách a při diskusích nebo napsaný na vlastní téma, které souzní s probíranými okruhy.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů