Kapitoly z vývoje výtvarného myšlení 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203KVZ4 | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Výuka se zabývá hlavně otázkami vnímání, teorií vidění a vztahu mezi viděním, myšlením a motorickou aktivitou v rámci tvorby různých typů obrazu. Zabýváme se tu problematikou časovosti obrazu, vztahu mezi znázorněním a pohybem jak v rámci tvorby, tak v rámci vnímání, tvorbou jako specifickým procesem, dějem, událostí.
Výsledky učení
Seznámit studenty s teoretickými aspekty vztahu mezi obrazem a vnímáním, obrazem a časem, a s teoriemi události.
Předpoklady a další požadavky
Středoškolské vzdělání o historii výtvarného umění.
Literatura
Bergson, Henri: Myšlení a pohyb, Praha 2003.
Deleuze, Gilles: Co je filosofie?, Praha 2001.
Grave, Johannes: Bild und Zeit: Eine Theorie des Bildbetrachtens, München 2022.
Wölfflin, Heinrich: Základní pojmy dějin umění, Praha 2020.
Mersch, Dieter: Epistemologie estetična, Praha 2020.
Hodnoticí metody a kritéria
75% účast na přednáškách (seminářích), aktivita při diskusích na přednáškách, návštěvách výstav apod. Závěrečný esej (cca 6 normostran / 4 normostrany k zápočtu) buď inspirovaný některým z témat, která se probírala na přednáškách a při diskusích nebo napsaný na vlastní téma, které souzní s probíranými okruhy.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie (B.A.) (Povinné předměty)