Kapitoly z vývoje výtvarného myšlení 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203KVZ6 | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Výuka se zabývá rolí obrazového a výtvarného tvoření v souvislosti se soudobými otázkami v ekologické, ekonomické, sociální či epistemologické oblasti. Jaké úlohy dnes hrají obrazy? Jsou „umělecké“ a „mimoumělecké“ obrazy vždy opozity nebo se jejich fungování někdy doplňuje, překrývá, vzájemně maskuje apod.?
Výsledky učení
Seznámení studentů se širokým spektrem dnešních náhledů na využívání obrazových médií a na specifickou roli uměleckého sdělování v tomto rámci. Vytvoření vlastního názoru na úlohu umělecké tvorby i v souvislosti s uměleckým trhem, ve vztahu k různým typům a očekáváním publika, v souvislosti s individuálním směřováním a určitými vnějšími stereotypními předpoklady atd.
Předpoklady a další požadavky
Středoškolské vzdělání o historii výtvarného umění.
Literatura
Hochdoerfer, Achim (ed.): Painting 2.0: Expression In the Information Age, Hamburg 2016.
Graw, Isabelle (ed.): Painting Beyond Itself: The Medium in the Post-Medium Condition, London 2016.
Dubey, Gérard: Sociální pouto v éře virtuality, Praha 2020.
Latour, Bruno: Kde to jsem?, Praha 2022.
Chalupecký, Jindřich: Obhajoba umění 1934–1948, Praha 1991.
Hodnoticí metody a kritéria
75% účast na přednáškách (seminářích), aktivita při diskusích na přednáškách, návštěvách výstav apod. Závěrečný esej (cca 7 normostran / 5 normostrany k zápočtu) buď inspirovaný některým z témat, která se probírala na přednáškách a při diskusích nebo napsaný na vlastní téma, které souzní s probíranými okruhy.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie (B.A.) (Povinné předměty)