Psychologie a filosofie autorského herectví
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
282PFA | zkouška | 5 | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Kurz se plní individuálně formou konzultací s vyučujícím, vypracováním písemné práce a popř. prezentací tématu na semináři. Smyslem písemné práce je zasadit téma, kterému se student věnuje, do širších filozofických a/nebo psychologických souvislostí. Literaturu student volí podle svého tématu na základě konzultace s vyučujícím. V písemné práci student prokazuje porozumění obdobným textům a schopnost vést s nimi dialog na základě vlastních uměleckých, pedagogických či jiných relevantních zkušeností. Nakonec student stručně prezentuje problematiku, kterou zpracovával v písemné práci, na semináři Filozofická propedeutika nebo Úvod do psychologie.
Výsledky učení
Student získá zkušenost s vyhledáním, nastudováním a aplikací relevantních teorií na jemu blízké téma. Zároveň si vyjasní, v čem se jeho odborný zájem týká popsaných vědeckých a společenských fenoménů. Výsledky seminární práce je schopen prezentovat širší odborné veřejnosti a odpovídat na dotazy.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
BARTHES, Roland. Smrt autora. Aluze: časopis pro literaturu, filosofii a jiné. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, roč. 10, č. 3.
BATESON, Gregory. Mysl & příroda: nezbytná jednota. Praha: Malvern, 2006.
BOSS, Medard. Nárys medicíny a psychologie. Rychnov nad Kněžnou: J&J, 1992.
BUBER, Martin. Já a ty. Olomouc: Votobia, 1995.
CONDRAU, Gion. Sigmund Freud & Martin Heidegger. Praha: Triton, 1998.
DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997.
FINK, Eugen. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta, 1992.
FOUCAULT, Michel: Co je to autor? In týž: Diskurs, autor, genealogie. Praha: Nakladatelství Svoboda,
1994.
FRANKL, Viktor Emanuel. Vůle ke smyslu. Brno: Cesta, 1994.
FRANZ, Marie Louise. Psychologický výklad pohádek. Praha: Portál, 1998
HUNT, Morton. Dějiny psychologie. Praha: Portál, 2000.
INGARDEN, Roman. O poznávání literárního díla. Praha: Československý spisovatel,
1967.
INGARDEN, Roman. Umělecké dílo literární. Praha: Odeon, 1989.
JUNG, Carl Gustav. Výbor z díla (I–IX). Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997–2012.
KOUKOLÍK, František. Mozek a jeho duše. Praha: Galén, 2008.
KRATOCHVÍL, Stanislav. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. Praha: Vodnář, 1995.
KUPPERS, Petra. Disability and Contemporary Performance. New York: Routledge, 2003.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia 2004.
PLHÁKOVÁ, Alena. Dějiny psychologie. Praha: Grada, 2006.
ROGERS. Carl R. Být sám sebou. Praha: Portál, 2015.
SCRUTON, Roger. Krása. Praha: Oikoumenh, 2021.
SMÉKAL, Vladimír. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister & Principal, 2004.
STRUKUS, Wanda. Mining the Gap: Physically Integrated Performance and Kinesthetic Empathy. Journal of Dramatic Theory and Criticism, 2011, roč. 25, č. 2.
SYŘIŠŤOVÁ, Eva. Imaginární svět. Praha: Mladá fronta, 1974.
ŠIROKÝ, Hugo. Meze a obzory psychoanalýzy. Praha: Triton, 2001.
VYSKOČIL, Ivan, a kol. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Praha: Brkola, 2012.
WINNICOTT, Donald W. Hraní a realita. Praha: Portál, 2018.
Hodnoticí metody a kritéria
- Písemná práce (min. 5 NS).
- Prezentace problematiky na semináři.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje