Speciální pedagogika a antropologie 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
282SPA2 | zkouška | 5 | česky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cílem je teoretická příprava studenta na divadelní práci ve specifických skupinách. Studenti se seznámí se základní psychologickou a speciálně pedagogickou terminologií, s aplikací pojmů a teorií v rovině sociální práce a problematice lidí se znevýhodněním. A dále se základními divadelně antropologickými principy a antropologickými perspektivami divadla.
Výsledky učení
Student se orientuje v základní terminologii v oblasti speciální pedagogiky, pomáhajících profesí a antropologie, je schopen aplikovat pojmy a teze v praxi i odborných reflexích a pracích.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
BARBA, E., SAVARESE, N. Slovník divadelní antropologie. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2000. ISBN 80-7008-109-0, ISBN 80-7106-369-X
BLAŽEK, B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. 1. vyd. Praha: Panorama, 1985.
JANEČKOVÁ Hana, VACKOVÁ Marie. Reminiscence (využití vzpomínek při práci se seniory). 1. vyd. Praha: Portál 2010.
KAPITAN, Lynn. Introduction to Art Therapy Research. 2. vyd. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018.
MIKEŠ, Vladimír. Herectví jako úvaha o smyslu současnosti. In Divadelní revue, číslo 1, ročník 2001.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3
VOJVODÍK, Josef; HRDLIČKA, Josef. Osoba a existence. 1. vyd. Brno: Host, 2009.
WEIZSÄCKER, Viktor von. Čtyři přednášky o zásadách psychagogie se zřetelem k jejím biologickým a ontologickým základům. In Bolest a naděje. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1971.
Hodnoticí metody a kritéria
- Aktivní účast na semináři (70 %).
- Odborné ověření zvládnutí základní terminologie a teorie ze speciální pedagogiky, specifického a sociálního divadla a antropologie proběhne formou konzultací na zadaným tématem s pedagogy předmětu či formou seminární práce (rozsah 4-5 stran).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje