Ateliér Intermédia 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307ATI2 | zkouška | 4 | 24 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 82 až 102 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Ateliér Intermédia je ustanoven jako jeden ze současných 5-ti specializovaných ateliérů KF. Zaměřuje se na témata a zvolené výrazové prostředky, které vycházejí a přesahují standardní zpracování technického obrazu a hledají nové způsoby a inovativní přístupy a postupy v tvorbě vizuálních projektů. Důležitými body v koncepci ateliérové výuky jsou zaměření na mezioborovost, ověřování inovací, experiment, neortodoxní a kritický přístup. Vyznačuje se především otevřeností ke všem druhům médií vizuálního umění, práci v jejich meziprostoru a společenské zodpovědnosti pozice tvůrce. Ateliér umožňuje svým posluchačům širokou volbu médií, neomezuje je ve volbě témat, klade však důraz na provázání všech tvůrčích složek a maximální využití všech nabízených prostředků.
Výuka je doplněna pravidelnými referáty jednotlivých členů k tématům, jež přímo nesouvisí s vizuální tvorbou, ale týkají se společenského, politického či vědeckého dění a zájmů studentů.
Hlavní témata
1-2/ Každý semestr začíná podrobnou diskuzí se společnou prezentací portfolií, rozpracovaných projektů a ideových záměrů. Na tomto základě se volí hlavní téma či médium pro daný semestr, plánují se specifické moduly, studijní zájezdy či pobyty, výstavy či jiné formy prezentace a způsob prezentace semestrálních výsledků v rámci klauzurní zkoušky.
3–4/ Ideový vývoj projektu založený na zdůvodněné tvorbě konceptu, který se dále cizeluje na základě kritického feedbacku společných a individuálních konzultací
5–6/ Plán realizace a realizace na základě technických a technologických specifik
7–9/ doplňkové aktivity – workshopy, realizace výstavních projektů, zahrnutí doplňkových aktivit do konceptu projektu, individuální konzultace
10/ zahrnutí nabytých zkušeností do finálního konceptu výstavního projektu
11-12/ Adjustace, ideální forma prezentace vzhledem k povaze díla a praktickým podmínkám, doplněná explikací díla, zařazením do kontextu, dalším způsobům prezentace a distribuce a dalším možným vývojem.
Výsledky učení
Ateliér umožňuje svým posluchačům širokou volbu médií, neomezuje je ve volbě témat, klade však důraz na provázání všech tvůrčích složek a maximální využití všech nabízených prostředků.
Požadavky na studenta respektují jeho dobu studia.Pokud posluchač vstoupí do ateliéru již v letním semestru prvního ročníku, je kladen důraz především na experiment s materiálem, praktické seznámení s celým procesem tvorby, reflexi a využití omylů a chyb, způsob inovativního myšlení. Tento přístup se dále prohlubuje v zimním semestru druhého ročníku. K dosažení tohoto cíle často pomáhají cílené individuální úkoly a cvičení menšího rozsahu. Letní semestr je věnován vytvoření svébytného vizuálního projektu v kontextu současného umění s prezentací ve veřejném prostoru. V zimním semestru třetího ročníku je možná stáž v rámci Erasmus či zapojení do společných projektů. Letní semestr je věnován důkladné přípravě na kvalifikační práci.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Povinná:
Dekker, Annet: Curating digital art/from presenting and collecting digital art to networked co-curation, Valiz, 2021
Janes, Robert R., Sandell R. :Museum Activism, Routledge, 2019
Balée Willam: Inside Cultures:An Introduction to Cultural Anthropology, Routledge, 2021
Janes M., Robert R., Sandell R. :Museum Activism, Routledge, 2019
Rush, M.: New Media in Art, Themes and Hudson, reedition 2019
Collective: Multidisciplinary Perspectives on New Media Art, IGI Global 2020
Doporučená:
Hlaváčková, Jitka, Vojtěchovský, Miloš: Zvuky, kódy, obrazy/sounds codes images,Artmap, 2020
Morganová, P., Nekvindová T., Svatošová, D.: Výstava jako médium /české umění 1957–1999, AVU, 2020
Vladimir 518: Obsese / umělec, pracovní prostor a vnější inspirace, Yinachi, Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2015
Blackman, L.: The Body:The Key Concepts, Routledge,2021
Siapera, E.: Understanding New Media, Sage Publications Ltd, 2018
Cambel, S.: An appeal to supersede the slave trade triangle in English museums
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14788810.2021.1913969?scroll=top&needAccess=true
Rush, M.: New Media in Art, Themes and Hudson, reedition 2019
Collective: Multidisciplinary Perspectives on New Media Art, IGI Global 2020
Collective:New Media Installation: Technology in Art, Gingko Press, Inc, 2018
McLuhan, M.: Understanding Media, Taylor & Francis Ltd, 2001
odkazy weby současné světové umění:
Hodnoticí metody a kritéria
Posluchač vystaví realizovaný vizuální project v rámci klauzurní výstavy. Výstavní projekt je doplněn explikací v rozsahu min. A4. Posluchač se pravidelně a aktivně zúčastňuje ateliérových schůzek a všech doplňkových aktivit ateliéru, postupuje dle pokynů vedoucí ateliéru a využívá formátu individuálních konzultací. Prezence nutná ke splnění předmětu je 80%.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–17:00 | Štěpánka ŠIMLOVÁ | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Povinně volitelné předměty)