Tvůrčí aplikace programu MAX/MSP
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101TA-MAX | zápočet | 2 | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra skladby
Obsah
Praktický úvod do programovacího prostředí MAX z pohledu skladatele.
Součástí workshopu je dobrovolná individuální tvorba jednoduchého MAX/MSP patche na real-time ovládání videa pomocí MIDI nebo zvukového signálu. Vlastní laptopy s instalací MAX/MSP (plná verze nebo demo) výhodou. V případě zájmu o individuální konzultace lze využít čas po 14h.
9:00 - 10:00 - Úvod, prezentace M. Fairclougha
- Provedení skladby My Name Is (1967) Steve Reicha
10:00 - 11:30
- MAX/MSP v projektech M. Fairclougha.
11:30 - 12:00 - Úvod do tvůrčí aplikace programu MAX/MSP
- Pauza
12:00 - 15:00 - Tvůrčí aplikace programu MAX/MSP - Úvod do VJ-ingu v programu MAX/MSP
Součástí workshopu je dobrovolná individuální tvorba jednoduchého MAX/MSP patche na real-time ovládání videa pomocí MIDI nebo zvukového signálu. Vlastní laptopy s instalací MAX/MSP (plná verze nebo demo) výhodou. V případě zájmu o individuální konzultace lze využít čas po 14h.
Matthew Fairclough je skladatel a vedoucí oddělení hudebních technologií na univerzitě v Liverpoolu. Na této univerzitě přednáší tvůrčí uplatnění hudebních technologií jak v populární tak ve vážné hudbě. Jeho experimentální výzkum je často založen na kompozici skladeb pro akustické nástroje a live-electronics. Matthew založil Open Circuit Festival - každoroční festival nové hudby, sound artu
a audiovizuálních médií, který probíhá na Univerzitě v Liverpoolu, a jehož je Matthew uměleckým ředitelem. Pravidelně spolupracuje
s mnoha předními umělci, skladateli a organizacemi nejen Spojeného království. Mezi ně patří např. Joanna MacGregor, Andy Sheppard, Joby Burgess, Jonathan Harvey, Luciano Berio, Britten Sinfonia, Psappha, Ensemble 10/10, Smith Quartet and Sound Intermedia.
Výsledky učení
Seznámení s tvůrčí scénou akustických umění v Liverpoolu, uvedení do problematiky objektového programování v prostředí MAX.
Předpoklady a další požadavky
Základní orientace v problematice hudebního programování.
Literatura
Miller Puckette: Techniques of electronic music.
Hodnoticí metody a kritéria
účast na modulu, aktivní aprticipace
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje