Hra na kytaru 1
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105KYTA1 | zápočet | 9 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 207 až 252 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Anna HRONOVÁ, Ozren MUTAK, Petr SAIDL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra strunných nástrojů
Obsah
Cíl výuky:
Hra na kytaru je klíčovým studijním předmětem specializace Kytara v rámci studijního programu Strunné nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu v prvním semestru je napravit dílčí technické a interpretační nedostatky a zahájit proces postupného rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu nebo poslechem.
- na konci ZS je student vybaven technickou a interpretační zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení relativně méně náročného a rozsáhlého hudebního repertoáru v porovnání s vyššími ročníky.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Stupnice: Dur, moll 2-3 oktávy, stupnice v terciích, sextách, oktávách a decimách, obraty kvintakordů, kadence ve třech polohách
Etudy:
SOR, Fernando. op. 35 (17 – 24)
GIULIANI, Mauro. op. 100
BROUWER, Leo. Estudios Sencillos 1 – 10
KÄPPEL, Hubert. 44 etud
ZELENKA, Milan a Jana OBROVSKÁ. Nové etudy
Přednesové skladby:
barokní suita nebo sonáta: např. J. S. Bach, S. L. Weiss, J. A. Losy, R. de Visée, výběr z cyklů: L. Legnani: Capriccia, J. K. Mertz: Bardenklänge, skladba z 20. nebo 21. století
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast ve výuce, přehrávka předem zadaných skladeb: výběr ze dvou stupnic – 2-3 oktávy, stupnice v terciích, sextách, oktávách a decimách, obraty kvintakordů, kadence ve třech polohách, 2 etudy, jedna část z barokní suity nebo sonáty, jedna skladba z období klasicismu nebo romantismu.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Strunné nástroje - Kytara (Bc) od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)