Pedagogický seminář KT 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107PSKT3 zápočet 2 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky

Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance. Pozornost je věnována verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. To vše rozvíjí kreativitu a pedagogické vnímání.

Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.

Cílem pedagogického semináře v tomto semestru aplikace všech poznatků do praxe pod dohledem vyučujícího pedagoga.

Samostatné vedení lekcí, včetně vlastního předvedení prvků a jednoduchých kombinací a vytvořených enchainements pro výuku dospělých amatérů – středně pokročilí a pokročilí.

Tematické okruhy:

Struktura a tempo lekce pro středně pokročilé a pokročilé dospělé klienty.

Hudební doprovod rozmanitější vzhledem k pokročilejší výuce.

Praktické vedení lekcí.

Výsledky učení

Student prokáže praktickou i teoretickou znalost metodiky klasického tance základní etapy výuky (4. - 5. ročník taneční konzervatoře) a její aplikace na danou cílovou skupinu ve své pedagogické praxi. Je schopen samostatného vedení lekcí, dokáže rozvíjet metodiku pro výuku dospělých amatérů. Umí sledovat a analyzovat odlišný přístup ve výuce dětí, dospělých i studentů konzervatoří.

Předpoklady a další požadavky

Korekvizity: Didaktika a metodika KT 5

Literatura

FOSTER, Rory. Ballet pedagogy: the art of teaching. Gainesville: University Press of Florida, c2010. ISBN 9780813034591.

GRANT, Gail. Technical manual and dictionary of classical ballet. 2d rev. ed. New York: Dover Publications, [1967].

WARREN, Gretchen Ward. The art of teaching ballet: ten twentieth-century masters. Gainesville: University Press of Florida, c1996. ISBN 081301459X.

E-learning: https://moodle.amu.cz

YOU TUBE – odkazy k daným tématům

Bakalářské a magisterské diplomové práce

Hodnoticí metody a kritéria

Na zápočet student prokáže schopnost výstavby myšlení, chápání a explikaci probíraných tanečních prvků a principů.

Další požadavky: Docházka 80%, aktivita ve výuce, tvorba portfolia na základě reflexe z workshopů a hospitací

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů