Pedagogický seminář KT 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSKT3 | zápočet | 2 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 41 až 51 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra tance
Obsah
Cíl výuky
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance. Pozornost je věnována verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. To vše rozvíjí kreativitu a pedagogické vnímání.
Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.
Cílem pedagogického semináře v tomto semestru aplikace všech poznatků do praxe pod dohledem vyučujícího pedagoga.
Samostatné vedení lekcí, včetně vlastního předvedení prvků a jednoduchých kombinací a vytvořených enchainements pro výuku dospělých amatérů – středně pokročilí a pokročilí.
Tematické okruhy:
Struktura a tempo lekce pro středně pokročilé a pokročilé dospělé klienty.
Hudební doprovod rozmanitější vzhledem k pokročilejší výuce.
Praktické vedení lekcí.
Výsledky učení
Student prokáže praktickou i teoretickou znalost metodiky klasického tance základní etapy výuky (4. - 5. ročník taneční konzervatoře) a její aplikace na danou cílovou skupinu ve své pedagogické praxi. Je schopen samostatného vedení lekcí, dokáže rozvíjet metodiku pro výuku dospělých amatérů. Umí sledovat a analyzovat odlišný přístup ve výuce dětí, dospělých i studentů konzervatoří.
Předpoklady a další požadavky
Korekvizity: Didaktika a metodika KT 5
Literatura
FOSTER, Rory. Ballet pedagogy: the art of teaching. Gainesville: University Press of Florida, c2010. ISBN 9780813034591.
GRANT, Gail. Technical manual and dictionary of classical ballet. 2d rev. ed. New York: Dover Publications, [1967].
WARREN, Gretchen Ward. The art of teaching ballet: ten twentieth-century masters. Gainesville: University Press of Florida, c1996. ISBN 081301459X.
E-learning: https://moodle.amu.cz
YOU TUBE – odkazy k daným tématům
Bakalářské a magisterské diplomové práce
Hodnoticí metody a kritéria
Na zápočet student prokáže schopnost výstavby myšlení, chápání a explikaci probíraných tanečních prvků a principů.
Další požadavky: Docházka 80%, aktivita ve výuce, tvorba portfolia na základě reflexe z workshopů a hospitací
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–11:15 | Adéla POLLERTOVÁ | sál č.1 baletní akademie Dům Černá Labuť - Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1 |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Bc.) Klasický tanec od 2022/23 (Povinné předměty hlavní)