Úvod do managementu

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110UMG zápočet 3 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jiří ŠTILEC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jiří ŠTILEC, Marek ŠULC

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra hudební produkce

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit studenty s pojmem management v jeho obecné i aplikované rovině, ukázat historii prvních manažerských teorií a praxí, vysvětlit rozdíl mezi managementem v oblasti veřejného, občanského a soukromého sektoru a analyzovat základní funkce a úlohu managementu v současnosti v době nastupující digitální ekonomiky. Ukázat na specifičnost managementu v oblasti hudby a analyzovat vztah kulturního a hudebního managementu.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Student přesně rozliší a definuje obecný a aplikovaný management a dokáže odlišit i management v oblasti hudby a hudebního průmyslu od Arts managementu, zná jednotlivé typy managementu v oblasti veřejné, občanské i soukromé. Student je seznámen i se základními funkcemi managementu od plánování po kontrolu a vedení lidských zdrojů.

Předpoklady a další požadavky

není

Literatura

Povinná literatura:

DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Překlad Pavel Medek. 2. vydání. Praha: Management Press, 2016. 300 stran. Knihovna světového managementu; sv. 3. ISBN 978-80-7261-397-7.

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.

HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. 1. vyd. Praha: KANT pro AMU, 2009. 301 s. Disk. Velká řada; sv. 9. ISBN 978-80-7437-008-3.

KOTLER, Philip, JAIN, Dipak C. a SUVIT MAESINCEE. Marketing v pohybu: nový přístup k zisku, růstu a obnově. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007. 171 s. Knihovna světového managementu; sv. 21. ISBN 978-80-7261-161-4.

ŠTILEC Jiří, Úvod do hudebního managementu [elektronická učebnice]. Praha: HAMU, 2011.

Základy moderního managementu: 10 nejlepších příspěvků z Harvard Business Review. Překlad Tomáš Piňos. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016. 289 stran. Knihovna světového managementu; sv. 41. ISBN 978-80-7261-449-3.

Doporučená literatura a prameny:

FISHER, Mark. Kapitalistický realismus. Praha: Rybka, 2010. 107 s. ISBN 978-80-87067-69-7.

GIBSON, Rowan, ed. Nový obraz budoucnosti: přední osobnosti světového managementu a sociálního myšlení o budoucnosti podnikání, konkurence, řízení a trhu = Rethinking the future: [rethinking business, principles, competition, control & complexity, leadership, markets and the world]. Překlad Pavel Medek. 3., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 261 s. Knihovna světového managementu; sv. 19. ISBN 978-80-7261-159-1.

MAGRETTA, Joan. Co je to management: jaká je jeho úloha a proč je věcí každého z nás. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2004. 206 s. ISBN 80-7261-106-2.

SOTO, Hernando de. Mystérium kapitálu: proč kapitalismus triumfuje na Západě a selhává všude jinde na světě. Vyd. v této podobě 1. Praha: Rybka, 2007. 253 s. ISBN 978-80-87067-20-8.

WEIHRICH, Heinz a KOONTZ, Harold. Management. Překlad Václav Dolanský. Praha: East Publishing, 1998. 659 s. Ars magna. ISBN 80-7219-014-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Podmínkou zápočtu je teoretická znalost historie managementu jako vědecké a praktické disciplíny, orientace v základních přístupech v Evropě a v USA a vysvětlení právně ekonomických předpokladů existence hudebního průmyslu na konkrétním příkladu.

Teoretická část 30 %

Povinná účast studentů na přednáškách (konzultacích) min. 70 %

Poznámka

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů