Praxe zvukové tvorby a hudební režie 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
171PZVT4 zkouška 3 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Cíl výuky:

Smyslem cvičení je praktické nabývání profesních dovedností ve snímání hudebních nástrojů či hudebních uskupení a zpracování hudebního signálu pro potřeby vzniku autonomních zvukových děl. Cvičení jsou prováděna v týmové spolupráci s hudebními režiséry či samostatně̌. V jednotlivých cvičeních je upřednostňován stereofonní formát.

Tematické okruhy:

Záznam symfonického orchestru se sóly

Záznam pěveckého sboru.

Záznamy koncertů, realizace studiových snímků ve Zvukovém studiu HAMU ve spolupráci s jinými studijními programy.

Kombinace mikrofonních systémů, použití spotů.

Příprava zvukových stop a ozvučení představení v divadle podle požadavků ostatních studijních programů.

Účast na přímém přenosu do rozhlasu, televize nebo přes internet /live streaming)

Poslech a oprava realizovaných děl

Hudební režie live i studiových snímků většího rozsahu, hudba k filmu

Práce v nahrávacím týmu – hudební a zvuková režie

Příprava bakalářských projektů

Výsledky učení

Student je schopen používat různé mikrofonní techniky a jejich kombinace při nahrávání hudby k dosažení esteticky působivé zvukové stránky nahrávky. Dokáže přetvářet záznam hudby po stránce časové, dynamické, barevné i prostorové. Rozumí týmové práci zejména v součinnosti s hudebním režisérem. Provede hudební režii rozsáhlejších hudebních kompozic, live či studiově. Studenti dovedou použít poznatky pro přípravu a realizaci i jiných forem autonomních zvukových děl.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

Zvukový materiál z archivu Zvukového studia HAMU.

ZAMAZAL, Václav. Hudební nástroje před mikrofonem. Praha: Editio Supraphon, 1975.

DICKREITER, Michael. Mikrofon-Aufnahmetechnik. Leipzig: S.Hirzel, 2003.

WALNE, Graham. Sound for Theatre. Kent: Whitstable, 1990.

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška se skládá z předložení a obhájení vlastní vybrané zvukové nahrávky – části absolventského výkonu. Nutnou přílohou ke zvukové nahrávce je písemná explikace, popisující její vznik, použitá zařízení a postupy při její realizaci. Student během semestru zpracovává téma bakalářské práce. (specializace zvuková tvorba – hudební režie). Povinná docházka na praktická cvičení: 70 %.

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů