Studium skladeb 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186STS6 | zkouška | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra hudební teorie
Obsah
Konkrétní rozpis učiva vychází ze zadaných seminárních úkolů jednotlivých posluchačů. Každý posluchač je povinen v průběhu semestru nejméně jedenkrát vystoupit s referátem a průběžně se aktivně zúčastňovat diskusí o referátech ostatních účastníků semináře. Na konci roku každý účastník odevzdává seminární práci, dokumentující v písemné podobě výsledky jeho analytické práce.
Výsledky učení
Poznat co největší okruh nejnovější tvorby jak domácí, tak zahraniční
Předpoklady a další požadavky
Obecná znalost české a světové hudební tvroby 20. století
Literatura
HONS, Miloš: Hudební analýza, Togga, Praha 2011
HONS, Miloš: Hudba zvaná symfonie, Togga, Praha 2005
HŮLA, Zdeněk: Nauka o harmonii, SNKLU, Praha 1956
HŮLA, Zdeněk: Nauka o kontrapunktu. Editio Supraphon, Praha 1985.
JANEČEK, Karel: Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955.
JANEČEK, Karel: Melodika. SNKLHU, Praha 1956.
JANEČEK, Karel: Harmonie rozborem. SHV Praha l963.
JANEČEK, Karel: Tektonika. Supraphon, Praha 1968.
JANEČEK, Karel: Základy moderní harmonie. Nakladatelství ČSAV, Praha 1965.
KOHOUTEK, Ctirad: Hudební styly z hlediska skladatele, Panton, Praha 1976.
LOUDOVÁ, Ivana: Moderní notace a její interpretace, Nakladatelství AMU,Praha 1998.
Orchestrace jako proces, sborník studií Katedry skladby HAMU, Praha 2010
RISINGER, Karel: Hierarchie hudebních celků v novodobé evropské hudbě. Panton, Praha 1969.
RYCHLÍK, Jan, Moderní Instrumentace, Panton Praha 1968
TICHÝ, Vladimír: Harmonicky myslet a slyšet. HAMU, Praha 1996.
TICHÝ, Vladimír: Úvod do studia hudební kinetiky. HAMU, Praha.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na seminářích, vypracování a prezentace semestrální práce, kterou student přednese na semináři.
Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích a ze 40% z vyhodnocení přednesené seminární práce.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje