Experimentální tvůrčí psaní

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
202TPX zápočet 2 2 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Semestrální kurs je zaměřen na tvorbu vlastních autorských textů, které vznikají záměrně pod časovým tlakem hned po zadání přímo na hodině. Tvůrčí proces je zcela řízen pedagogem. Pedagog experimentuje s modelem tvůrčího psaní, jak je vyučován na MUNI a JAMU, jejž v rámci hospitace sám navštívil, a konfrontuje ho s principy výuky KATaP DAMU.

Výsledky učení

Student je schopen napsat autorský text na místě a na zakázku.

Student dovede nahlédnout konstruktivně kriticky na cizí i vlastní autorský text, zhodnotit jeho pozitiva i slabiny a nabídnout řešení vedoucí k pozvednutí kvality textu a sdělení.

Student dovede přijmout a konstruktivně setřídit kritické poznámky druhých ke svému autorskému textu.

Předpoklady a další požadavky

Účast předpokládá absolvování nejméně jednoho ročníku Autorského čtení a doporučuje se nejméně jeden semestr Dramaturgie autorského textu.

Literatura

Primárně pracujeme s autorskými texty studentů. Ke studiu je nicméně možné využít i odbornou literaturu:

FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido. 2002.

STUDENÝ, Jiří. Dramata jazyka: Teorie literatury a praxe tvůrčího psaní. Pavel Mervart: 2010.

Dočekalová, Markéta. Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích. Praha: Grada, 2014.

RUT, Přemysl: Autorské čtení. In: Kol.: Psychosomatické disciplíny v teorii a praxi. 1. vydání. Praha: Nakladatelství AMU, 2011, s. 93–98.

VYSKOČIL, Ivan: Předmluva. In: Pokorná, Jaroslava: Maminka není doma. 1. vydání. Praha: Brkola, 2006.

Autor – autorství (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.

Hodnoticí metody a kritéria

Účast: 75 %

Aktivita: plnění úkolů na hodině a aktivní účast v diskusi o vzniklých textech

Příprava: vypracování domácích úkolů (textů dle zadání pedagoga)

Závěrečná reflexe: písemná a zároveň účast na závěrečné skupinové reflexi

Poznámka

Předmět lze absolvovat opakovaně.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů