Experimentální tvůrčí psaní
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202TPX | zápočet | 2 | 2 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Semestrální kurs je zaměřen na tvorbu vlastních autorských textů, které vznikají záměrně pod časovým tlakem hned po zadání přímo na hodině. Tvůrčí proces je zcela řízen pedagogem. Pedagog experimentuje s modelem tvůrčího psaní, jak je vyučován na MUNI a JAMU, jejž v rámci hospitace sám navštívil, a konfrontuje ho s principy výuky KATaP DAMU.
Výsledky učení
Student je schopen napsat autorský text na místě a na zakázku.
Student dovede nahlédnout konstruktivně kriticky na cizí i vlastní autorský text, zhodnotit jeho pozitiva i slabiny a nabídnout řešení vedoucí k pozvednutí kvality textu a sdělení.
Student dovede přijmout a konstruktivně setřídit kritické poznámky druhých ke svému autorskému textu.
Předpoklady a další požadavky
Účast předpokládá absolvování nejméně jednoho ročníku Autorského čtení a doporučuje se nejméně jeden semestr Dramaturgie autorského textu.
Literatura
Primárně pracujeme s autorskými texty studentů. Ke studiu je nicméně možné využít i odbornou literaturu:
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido. 2002.
STUDENÝ, Jiří. Dramata jazyka: Teorie literatury a praxe tvůrčího psaní. Pavel Mervart: 2010.
Dočekalová, Markéta. Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích. Praha: Grada, 2014.
RUT, Přemysl: Autorské čtení. In: Kol.: Psychosomatické disciplíny v teorii a praxi. 1. vydání. Praha: Nakladatelství AMU, 2011, s. 93–98.
VYSKOČIL, Ivan: Předmluva. In: Pokorná, Jaroslava: Maminka není doma. 1. vydání. Praha: Brkola, 2006.
Autor – autorství (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
Hodnoticí metody a kritéria
Účast: 75 %
Aktivita: plnění úkolů na hodině a aktivní účast v diskusi o vzniklých textech
Příprava: vypracování domácích úkolů (textů dle zadání pedagoga)
Závěrečná reflexe: písemná a zároveň účast na závěrečné skupinové reflexi
Poznámka
Předmět lze absolvovat opakovaně.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje