Experimentální tvůrčí psaní
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 202TPX | zápočet | 2 | 2 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky
Obsah
Předmět je zaměřen na tvorbu vlastních autorských textů, které vznikají záměrně pod časovým tlakem. Tvůrčí proces je zcela řízen pedagogem. Pedagog experimentuje s vlastním modelem tvůrčího psaní, který obohacuje o obecné principy práce s autorstvím na KATaP DAMU a o zavedené přístupy k autorskému psaní, jak jsou vyučovány v kolébkách tvůrčího psaní v tuzemském VŠ prostředí, tedy na MUNI, JAMU či UPCE.
Výsledky učení
Studující jsou schopni napsat autorský text na místě a na zakázku.
Studující dovedou nahlédnout konstruktivně kriticky cizí i vlastní autorský text, zhodnotit jeho pozitiva i slabiny a nabídnout řešení vedoucí k pozvednutí kvality textu a sdělení.
Studující dovedou přijmout a konstruktivně setřídit kritické poznámky druhých k vlastnímu autorskému textu.
Předpoklady a další požadavky
Účast předpokládá absolvování nejméně jednoho roku Autorského čtení a doporučuje se nejméně jeden semestr Dramaturgie autorského textu.
Literatura
Primárně pracujeme s autorskými texty účastnic a účastníků kurzu. Ke studiu je nicméně možné využít i odbornou literaturu:
ČUNDERLE, Michal – SLAVÍKOVÁ, Eva (eds.): Autor – autorství. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
FIŠER, Zbyněk (ed.). Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. Brno: Doplněk, 2005.
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido. 2002.
RUT, Přemysl: Autorské čtení. In kol.: Psychosomatické disciplíny v teorii a praxi. 1. vydání. Praha: Nakladatelství AMU, 2011, s. 93–98.
STUDENÝ, Jiří. Dramata jazyka: Teorie literatury a praxe tvůrčího psaní. Pavel Mervart: 2010.
VYSKOČIL, Ivan: Předmluva. In POKORNÁ, Jaroslava: Maminka není doma. 1. vydání. Praha: Brkola, 2006.
Hodnoticí metody a kritéria
Účast: 75 %.
Aktivita: plnění úkolů na hodině a aktivní účast v diskusi o vzniklých textech.
Příprava: vypracování domácích úkolů (autorských textů dle zadání pedagoga).
Závěrečná reflexe: účast na závěrečné skupinové reflexi.
Poznámka
Předmět lze absolvovat opakovaně.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje