Výchova k vědomému pohybu 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
202VVP2 zkouška 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra autorské tvorby a pedagogiky

Obsah

Hlubší experimentace s pohybem a prostorem, když uvolněné a připravené tělo začíná na jevišti komunikovat, je nutná k dalšímu kroku: jak uchopit to, co se právě děje v přítomném okamžiku, a moci to zopakovat ve stejné kvalitě.

  1. Držení těla – postavení těla v prostoru.
  2. Pocit horizontály a vertikály.
  3. Prostorové vztahy. Vstupování do prostoru, opouštění prostoru.
  4. Tempo, tempo rytmus, dynamika a škála.
  5. Tvorba dvou partitur: vstávání a rozpohybované sochy.
  6. Vnímání rozdílu mezi rytmem a metrem prostřednictvím strukturovaného pohybu a jeho přenesením do konkrétní divadelní formy s jasnými pravidly.

Výsledky učení

  1. Zlepšování psychosomatické kondice prostřednictvím kultivace vědomého pohybu a rozvíjení schopnosti práce s představou.
  2. Pokračování v hledání přirozeného pohybu zbaveného stereotypů.
  3. Cit pro pohyb v divadelním prostoru a kultivace „stage presence“.
  4. Výrazová schopnost těla – experimentace s pohybem jako s formou sdělování.
  5. Trénink opakování improvizace – jak zachovat a přenést kvalitu z ní do konkrétní podoby, etudy, opakovatelné struktury, partitury.
  6. Témata: „partitura vstávání“ a „partitura rozpohybované sochy“.

Předpoklady a další požadavky

  1. Úspěšné absolvování Výchovy k vědomému pohybu 1.
  2. Ochota na sobě pracovat.
  3. Prostorové cítění.
  4. Pohybová představivost.
  5. Múzičnost.
  6. Schopnost reflektovat a analyzovat viděné.

Literatura

Literatura v českém jazyce (literatura v angličtině viz níže):

Literatura v angličtině:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

  1. Prezence v hodinách, min. 70% docházky.
  2. Zaujetí a osobní invence.
  3. Prezentace individuální strukturované etudy/partitury.
  4. Písemná reflexe a účast na klauzurách na konci semestru.
  5. Písemně zpracovaná práce – schopnost vysvětlit a propojit konkrétní pojmy se cvičeními a materiálem z hodin, práce s literaturou.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů