Scénografie 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203ASC3 | zkouška | 10 | 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 178 až 228 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Hlavním obsahem předmětu je dramatický text jako hlavní zdroj inspirace.
Důraz je kladen především na realistické drama a problematiku jeho inscenování - problém lokality, reálií, dobového kontextu a možnosti současné interpretace.
Technologie kukátkového jeviště, pohledové zákonitosti, proporcionalita a prostorové plány.
Výsledky učení
Cílem studia je zvládnutí předpokladů scénografické tvorby ve všech jejich aplikacích a modifikacích s důrazem na realizaci. Rozvíjení vlastní kreativity.
Předpoklady a další požadavky
- Talentové předpoklady.
- Dobrá orientace v dějinách kultury.
- Schopnost koncepčního uvažování.
Literatura
J. Pokorný: Složky divadelní
Studie J. Frejky, E. F. Buriana, J. Honzla
P. Portner: Experimentální divadlo
V. Hofman: 30 let práce v divadle pro české jeviště
F. Groh: Řecké divadlo
Vitruvius: Antické divadlo
O. Zich: Estetika dramatického umění
J. Honzl: Sláva a bída divadel
V. Jindra: Scénografické principy
Časopisy - Interscéna, Scénografie (DÚ), Acta scaenografie 1937-1950
V. Ptáčková: Česká scénografie 20. st.
D. Bablet: Scénícká revoluce 20. st.
K. Braun: Divadelní prostor
J. Svoboda: Magie divadelního prostoru
A. Pražák: Mezi
P. Brook: Prázdný prostor
P. Brook: Pohyblivý bod
Další materiály jsou vybírány v závislosti na individuálním studijním programu.
Hodnoticí metody a kritéria
Během semestru se vyžaduje samostatná práce v ateliérech a minimálně 80% účast na konzultacích. Podmínkou ukončení semestru je úspěšná klauzurní práce.
Poznámka
Inspirační zdroje: G. Strehler, P. Brook, inscenační tradice dramat A. P. Čechova a H. Ibsena.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje