Projekt filmové scénografie 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203PFS2 zkouška 3 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Obsahem této semestrální práce je seznámit studenty s filmovou stylizací. Posluchač si po konzultaci s pedagogem vybere krátkou hudební skladbu a na základě konzultací, vytváří návrh uceleného vizuálního konceptu k celé skladbě. Jediným omezením pro studenta je realizovatelnost výtvarných návrhů a natáčení v zadaném čase pro natáčení. Během seminářů jsou na příkladech z české a světové kinematografie rozebrány různé druhy filmové stylizace, a to jak stylizace z hlediska výtvarného řešení, konceptu filmového díla, nebo stylizace ve formě, jakou je celé audiovizuální dílo snímáno.

Zároveň se během konzultací rozebírá na příkladech rozdíl mezi stylizací divadelní a filmovou a prolínání divadelních konceptů do filmového díla.

Výsledky učení

  1. Student se naučí při tvorbě scénografického návrhu důsledně pracovat s obrazovou stylizací
  2. Osvojí si dovednost zachycení příběhu pomocí storyboardu.
  3. Student dokáže samostatně zpracovat a vizualizovat filmový příběh inspirovaný vybranou hudbou..
  4. Je schopen prezentovat svůj scénografický návrh komisi, detailně popsat jednotlivé výtvarné návrhy a odpovědět na dotazy, prokazující promyšlenost koncepce

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Literatura:

ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.

BLOCK, Bruce. The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Burlington, MA, Oxford, UK: Elsevier, 2008. ISBN 978-0-240-80799-9.

GLEBAS, Francis. Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation. Burlington, Oxford: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-240-81706-8.

HALLIGAN, Fionnuala. The Art of Movie Storyboards: Visualising the Action of the World's Greatest Films. London: Thames and Hudson, 2013. ISBN 978-1781571057.

McIVER, Gillian. Art History for Filmmakers: The Art of Visual Storytelling. London: Bloomsbury Publishing Plc. (Fairchild Books), 2016. ISBN 9781472580658.

SVATOŇOVÁ, Kateřina. Mezi-obrazy: mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery = In between images: cinematographer Jaroslav Kučera's media practices. Překlad Jana Kadrevis. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7004-174-1.

Hodnoticí metody a kritéria

Posluchač zpracovává semestrální práci zadanou vedoucím pedagogem na začátku semestru. Současně je stanoven i minimální rozsah práce nezbytný pro její hodnocení. Během prezentace nejprve student seznámí komisi se svým projektem a pak v detailech popíše jednotlivé výtvarné návrhy a odpoví na dotazy hodnotící komise. Součástí prezentace je projekce stroyboardu. V rámci hodnocení komise klade důraz na kvalitu studentovy práce s prostorem a nabízeným řešením. Práce je prezentovaná kolekcí min. tří barevných perspektivních návrhů formátu A3, které jsou doplněny o story board, který je prezentován jako krátké video. Práce musí být doplněna o vizuální reference prezentované formou výtvarných koláží.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů