Scénografie - film a televize 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203SFE2 | zkouška | 9 | 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 141 až 186 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Posluchač zpracovává scénář nebo povídku odpovídající svým rozsahem celovečernímu filmu. Ze zadaného textu, pak podrobněji zpracovává exteriérovou dekoraci, kterou nelze z jakéhokoliv důvodu natočit na reálné lokaci a kterou proto řeší jako stavbu v exteriéru a to buď na pozemku studia a nebo na vybrané lokaci. Práce je prezentovaná fyzickým modelem v adekvátním měřítku a je doplněna o barevné perspektivy. Student se zabývá rozborem dramatického textu a na jeho základech pak vytváří dramatický prostor. Seznamuje se s výtvarnými prostředky, které má jako scénograf k dispozici a učí se je použít k vytvoření prostoru pro dramatickou situaci. Pracuje s referenčními obrazovými podklady. Prezentace je koncipována tak, aby co nejlépe dokázala komunikovat s ostatními členy filmového štábu od kreativních až po zcela technické.
Výsledky učení
- Seznámení posluchače s problematikou filmové a televizní scénografie, rozdílnost vnímání filmové scénografie a divadelní scenografii.
- Řešení filmové povídky dle zadaného textu, práce s prostorem reálné lokace, propojení s reálnou lokací, barva, světlo, rekvizita.
- Komplexní návrh ktrátkého filmového příběhu, povídky, který řeší zadání ze všech aspektů nejen výtvarných ale i technicko-produkčních.
Předpoklady a další požadavky
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.
LoBRUTTO, Vincent. The Filmmaker's Guide to Production Design. New York: Allworth Press, 2002. ISBN 978-1581152241.
MARNER, Terence St. John. STRINGER, Michael. Film design. London, New York: The Tantivy Press, A.S. Barnes, 1974.
RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.
SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.
WOODBRIDGE, Patricia. Designer Drafting for Entertainment World. Waltham: Focal Press, 2000. ISBN 978-0240804248.
WOODBRIDGE, Patricia. TINE, Hal. Designer Drafting and Visualizing for the Entertainment World. Waltham: Focal Press, 2000. ISBN 978-0240818917.
Literatura
Production Design and Art Direction, Peter Ettedgui, Roto Vision SA 1998, San Francisco, USA
The Art Direction Handbook For Film, Michael Rizzo, Focal Press 2005, USA
What an Art Director Does, Ward Preston, Silman-James Press 1994, Los Angeles, USA
Hodnoticí metody a kritéria
Výsledkem práce semestru je klauzurní projekt. Rozsah odevzdané klauzurní práce je zadán na počátku semestru, splnění rozsahu práce z hlediska objemu, je zasádní položkou při hodnocení studenta. Pokud není vypracován celý objem zadání, to znamená jak výtvarná, tak technická část, projekt je hodnocen jako nedostatečný. Kvalita vypracované práce je položkou, která ovlivňuje stupeň hodnocení. Aktivita studenta během semestru je doplňující složkou hodnocení. Během semestru posluchač zpracovává několik dílčích úkolů, jejichž splnění je nedílnou součástí hodnocení studenta.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje