Filmová scénografie 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203SFM3 zkouška 10 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 178 až 228 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Ondřej NEKVASIL

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra scénografie

Obsah

Tato semestrální práce je zaměřena na seznámení studentů s filmovým trikem a postprodukčními úpravami filmového obrazu. Studenti se učí pracovat s virtuálními dekoracemi, které neexistují fyzicky před kamerou a jsou vytvořeny až v následné postprodukci filmu. Tento proces je často označován jako Computer Generated Image (CGI). Scénografická práce na virtuální dekoraci vyžaduje úzkou spolupráci s dalšími členy filmového štábu, zejména s VFX a SFX supervizory. Student zpracovává scénář nebo povídku odpovídající svým rozsahem celovečernímu filmu a následně se zaměřuje na sekvence vyžadující použití virtuální dekorace. Na základě analýzy dramatických situací a vybraných vizuálních referencí vytváří výtvarný návrh exteriérových a interiérových dekorací. Konzultace s pedagogem pomáhají studentovi definovat hranice mezi fyzickou a virtuální dekorací a připravit vizuální podklady pro efektivní komunikaci s ostatními členy tvůrčího týmu. Tento úkol přímo souvisí s řešením zadaní PFS3.

Výsledky učení

  1. Student je schopen navrhnout a realizovat výtvarný koncept pro sekvence vyžadující virtuální dekorace, s důrazem na přesnou koordinaci mezi fyzickými a CGI prvky.
  2. Posluchač si osvojí dovednost efektivní komunikace a spolupráce s členy tvůrčího týmu, zejména s VFX a SFX supervizory, při přípravě a realizaci virtuálních dekorací.
  3. Student zvládne analýzu dramatického textu a na jejím základě vytvoří výtvarný návrh, který je přizpůsoben potřebám filmového triku a postprodukce.
  4. Prokazuje také schopnost vytvářet detailní vizuální podklady, které slouží jako základ pro další postprodukční zpracování filmového obrazu

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Literatura:

ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.

BARAN, Ludvík. Zázraky filmového obrazu. Praha: Panorama, 1989.

BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.

CRHÁK, František. Prostor a perspektiva: učebnice pro střední uměleckoprůmyslové školy. Praha: SPN, 1984.

MARNER, Terence St. John. STRINGER, Michael. Film design. London, New York: The Tantivy Press, A.S. Barnes, 1974.

PARDYL, Věkoslav Handa. Perspektiva. Praha: Divadelní fakulta AMU, 1997. ISBN 80-85883-24-4.

RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.

SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.

Hodnoticí metody a kritéria

Výsledkem semestrální práce je klauzurní projekt, jehož rozsah je stanoven na počátku semestru. Splnění stanoveného rozsahu je klíčovým kritériem pro hodnocení studenta. Pokud student neodevzdá kompletní projekt, zahrnující jak výtvarnou, tak technickou část, bude projekt hodnocen jako nedostatečný. Kvalita vypracované práce ovlivňuje konečnou známku a aktivní přístup studenta během semestru je zohledněn jako doplňující složka hodnocení. Minimální požadavky na odevzdanou práci zahrnují:

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost
()

14:00–18:00
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 14:00–18:00
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů