Filmová scénografie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203SFMA1 | zkouška | 10 | 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 178 až 228 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Posluchač zpracovává krátký scénář nebo povídku odpovídající svým rozsahem, krátkému filmu. Ze zadaného textu, pak podrobněji zpracovává interiérovou dekoraci, kterou řeší jako stavbu v ateliéru a nejdůležitější exteriérovou dekoraci, kterou řeší jako reálnou lokaci s drobnou dostavbou. Student se zabývá rozborem dramatického textu a na jeho základech pak vytváří dramatický prostor. Seznamuje se s výtvarnými prostředky, které má jako scénograf k dispozici a učí se je použít k vytvoření prostoru pro dramatickou situaci. Prezentace je koncipována tak, aby co nejlépe dokázala komunikovat s ostatními členy filmového štábu od kreativních až po zcela technické profese.
Výsledky učení
- Seznámení posluchače s problematikou filmové a televizní scénografie, rozdílnost vnímání filmové scénografie a divadelní scenografii.
- Řešení jednoduchého prostoru dle zadaného textu, práce s prostorem, barvou, světlem, rekvizitou.
- Komplexní návrh jednoduché dekorace, který řeší všechny aspekty nejen výtvarné ale i technické.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
Literatura:
ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.
BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.
LoBRUTTO, Vincent. The Filmmaker's Guide to Production Design. New York: Allworth Press, 2002. ISBN 978-1581152241.
McHENRY, David. Drawing the Line, Technical Hand Drafting for Film and Television. New York, London: Routledge, 2018. ISBN: 9781138290334.
PILE, John. Perspective for Interior Designers. New York: Whitney Library of Design, 1989.
RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.
RONIN, Gilles. Drawing for Interior Designers. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2010. ISBN 9781408129913.
WOODBRIDGE, Patricia. Designer Drafting for Entertainment World. Waltham: Focal Press, 2000. ISBN 978-0240804248.
WOODBRIDGE, Patricia. TINE, Hal. Designer Drafting and Visualizing for the Entertainment World. Waltham: Focal Press, 2000. ISBN 978-0240818917.
Hodnoticí metody a kritéria
Výsledkem práce semestru je klauzurní projekt. Rozsah odevzdané klauzurní práce je zadán na počátku semestru, splnění rozsahu práce z hlediska objemu, je zasádní položkou při hodnocení studenta. Pokud není vypracován celý objem zadaní, to znamená jak výtvarná, tak technícká část zadání, projekt je hodnocen jako nedostatečný. Kvalita vypracované práce je položkou která ovlivňuje stupeň hodnocení. Aktivita studenta během semestru je doplňující složkou hodnocení. Během semestru posluchač zpracovává několik dílčích úkolů, jejichž splnění je nedílnou součástí hodnocení studenta.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie v AJ (M.A.) (Povinné předměty hlavní)