Filmová scénografie 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
203SFMA4 | zkouška | 10 | 8 hodiny výuky týdně (45 minut), 166 až 216 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Radmila IBLOVÁ, Jindřich KOČÍ, Ondřej NEKVASIL
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scénografie
Obsah
Posluchač zpracovává scénář nebo delší povídku či novelu odpovídající svým rozsahem celovečernímu filmu. Cílem zadání je vytvořit komplexní výtvarné řešení celého filmu. Práce je prezentovaná kolekcí barevných perpektivních návrhů, které jsou doplněny o základní půdorysy a řezy klíčových dekorací v odpovídajícím měřítku. Ve specifických případech může být práce doplněna fyzickým modelem. Student se zabývá rozborem dramatického textu a na jeho základech pak vytváří výtvarný koncept filmu. Pracuje s obrazovými referencemi a soustředí se na zachycení celkového výtvarného vyznění filmu. Prezentace je koncipována tak, aby co nejlépe dokázala komunikovat s ostatními členy filmového štábu od kreativních až po zcela technické profese.
Výsledky učení
- Seznámení posluchače s problematikou filmové stylizace, rozdílnost vnímání filmové a divadelní stylizace.
- Řešení stylizované filmové dekorace, dle zadaného textu, práce s prostorem, propojení s reálnou lokací, barva, světlo, rekvizita,
- Komplexní návrh stylizovaného filmového příběhu,který řeší zadání ze všech aspektů nejen výtvarných ale i technicko-produkčních.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Literatura
Literatura:
ADAM, Ken. Designs the Movies: James Bond and Beyond. Thames and Hudson, 2008. ISBN 978-0500514146.
ETTEDGUI, Peter. Production Design and Art Direction (Screencraft). Eastbourne: Gardners Books, 1999. ISBN 978-2880463649.
GABELICA, Damir. Scenografija u skici: od Lisinskog do konca XX. stoljeća. Zagreb: Hrvatski Državni Archiv - Hrvatska Kinoteka, 2005. ISBN 9789536005727.
HALLIGAN, Fionnuala. Filmcraft: Production Design. Waltham: Focal Press, 2012. ISBN 978-0240823751.
HORTON, Andrew. Henry Bumstead and the World of Holywood Art Direction. Austin: University of Texas Press, ě003. ISBN 9780292705197.
LUCCI, Gabriele. FERRETTI, Dante. Ferretti. L'arte della scenografia. The art of production design. Milano: Electa & Accademia dell'Immagine, 2004. ISBN 978-8837027728.
LUDI, Toni, ed. Designing Film : Szenenbilder ; Production Designs. Berlin : Bertz + Fischer, 2010. ISBN 978-3-86505-197-4.
MOJŽIŠOVÁ, Iva. Anton Krajčovič: [Monografie]. Bratislava: Pallas, 1975.
STARSKI, Allan. STANISLAWSKA, Irena A. Scenografia. Warszawa: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. ISBN 978-839-402-364-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Výsledkem práce semestru je klauzurní projekt. Rozsah odevzdané klauzurní práce je zadán na počátku semestru, splnění rozsahu práce z hlediska objemu, je zasádní položkou při hodnocení studenta. Pokud není vypracován celý objem zadání, to znamená jak výtvarná, tak technická část, projekt je hodnocen jako nedostatečný. Kvalita vypracované práce je položkou, která ovlivňuje stupeň hodnocení. Aktivita studenta během semestru je doplňující složkou hodnocení. Během semestru posluchač zpracovává několik dílčích úkolů, jejichž splnění je nedílnou součástí hodnocení studenta.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - Filmová scénografie v AJ (M.A.) (Povinné předměty hlavní)