Hudební nauka 2

Zapsat Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204HUD2 zápočet 1 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Vratislav ŠRÁMEK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vratislav ŠRÁMEK

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra alternativního a loutkového divadla

Obsah

Zvuk jako součást divadelního výrazu. Základy hudební teorie jako součást herecké profese v alternativním a loutkovém divadle.

  1. Intonační cvičení, sluchová a rytmická analýza.
  2. Homofonie, polyfonie.
  3. Dynamický prostor hudby, barevný prostor hudby (hudební nástroje - akustické, elektroakustické, elektrofonické, partitura), frázování, pomocná přednesová značení. Vše na konkrétním hudebním materiálu, intonační cvičení, sluchová a rytmická analýza, akordové značky - jednoduchý notový zápis.
  4. Problematika zvukového záznamu a jeho editace v PC.

Výsledky učení

  1. Základy hudební teorie jako cesta k praktické tvorbě - interpretaci.
  2. Zvuk a tón, hudba jako vrcholná organizace tónového materiálu v síle a barvě.

Předpoklady a další požadavky

Orientace v notovém zápisu, sluchové a rytmické předpoklady, jednoduchý notový zápis.

Literatura

Jiří Kolafa: Hudební nauka pro nehudebníky

K. Janeček: Hudební formy

M. Šolc: Tajemství akordových značek

J. Kofroň: Učebnice intonace a rytmu

V. Kotrubenko: Tajemství syntezátorů

Slovník italských hudebních názvosloví.

Notový materiál dle doporučení pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Poznámka

Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Pro studenty / Rozvrhy

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost R302
Herecký ateliér

(Karlova 26, Praha 1)
ŠRÁMEK V.
13:30–14:15
(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 13:30–14:15 Vratislav ŠRÁMEK Herecký ateliér
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů