Základy speciální pedagogiky a antropologie 1
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ZPS1 | zápočet | 1 | 10 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 18 až 23 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra alternativního a loutkového divadla
Obsah
Teoretická příprava studenta na divadelní práci ve specifických skupinách.
Výsledky učení
Seznámit studenty se základní psychologickou a speciálně pedagogickou terminologií, aplikací pojmů a teorií v rovině sociální práce a problematice lidí se znevýhodněním. A dále se základními divadelně antropologickými principy a antropologickými perspektivami divadla.
Předpoklady a další požadavky
Předmět je nutné zapsat společně s předměty Režijní, dramaturgická a herecká tvorba ve specifické skupině a Scénografická tvorba ve specifické skupině.
Literatura
BARBA, E., SAVARESE, N. Slovník divadelní antropologie. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2000. ISBN 80-7008-109-0, ISBN 80-7106-369-X
BLAŽEK, B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. 1. vyd. Praha: Panorama, 1985.
MIKEŠ, Vladimír. Herectví jako úvaha o smyslu současnosti. In Divadelní revue, číslo 1, ročník 2001.
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na seminářích a zvládnutí základní terminologie a teorií ze speciální pedagogiky a divadelní antropologie.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje