Divadelní přehlídka 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205QDIP1 | zápočet | 2 | 50 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 13 až 23 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným stavem neprofesionální divadelní tvorby v širším kontextu, nežli je tvorba s dětským divadelním souborem. Student se seznamuje s aktuálními tendencemi v divadle hraném studenty, dospělými neprofesionály a konfrontuje tuto tvorbu s poznatky a zkušenostmi získanými v kurzu Dramatická výchova s dospělými. Student získává širší povědomí o souvislostech oboru, divadelní tvorbě, aktuálním stavu oboru, a to prostřednictvím konkrétních inscenací a účastí v dílnách.
Student si vybírá jednu z těchto přehlídek národního charakteru:
- Mladá scéna v Ústí nad Orlicí,
- Jiráskův Hronov,
- Loutkářská Chrudim.
Výsledky učení
Student:
- zná současný stav neprofesionální divadelní tvorby a místo dramatické výchovy v kontextu této tvorby,
- posuzuje divadelní tvorbu s dětmi a studenty v souvislosti s neprofesionálními divadelními aktivitami.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Amatérská scéna. Praha: NIPOS. ISSN 0002-6786. Dostupné z: http://www.amaterskascena.cz/
HOROVÁ, Eva; PROVAZNÍK, Jaroslav. 20 kaplických let: Kaplické kapitoly dětského divadla. Praha: Koordinační centrum pro dramatickou výchovu ÚKVČ; Kaplice: organizační štáb KDL; Praha : STD, 1989. 72 s.
PROVAZNÍK, Jaroslav. Děti a loutky: Chrudimské kapitoly moderního dětského divadla. Praha: AMU, Divadelní fakulta, KVD, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-111-7.
Tvořivá dramatika. NIPOS-pracoviště ARTAMA. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU, 1990-. 3x ročně. ISSN 1211-8001
Hodnoticí metody a kritéria
- Zápočet.
- Hodnotí se aktivní účast studenta na semináři a programu některé z nabízených přehlídek a následná písemná reflexe této zkušenosti.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje