Ročníková práce 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205RPM1 | zkouška | 2 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra výchovné dramatiky
Obsah
Písemné zpracování vlastního projektu dramatickovýchovné práce (interní práce v hodinách) podle literatury.
- Zdůvodnění volby.
- Charakteristika autora, publikace, díla, informace o nich.
- Témata a cíle práce.
- Popis projektu.
Hledání námětů a témat v těchto literárních oblastech:
- lidová pohádka podle zadaných oblastí původu,
- mytologie podle zadaných oblastí původu,
- hrdinská epika.
Výsledky učení
V prvním ročníku studia uvést do přehledného systému svoje dosavadní poznatky o praxi oboru, získané jak studiem (včetně předchozího), tak praxí, hledat náměty v literatuře na základě rámcových témat, zformulovat si témata, cíle a metody práce, pojmenovat je. Rozšířit si okruh znalostí literatury vzhledem k praxi DV, a to v oblasti žánrů patřících k základům kultury. Poskytnout pedagogovi didaktiky informace o stupni vyspělosti posluchačů a jejich směřování, problémech, otázkách apod.
Předpoklady a další požadavky
- Obecná orientace v základech dramatické výchovy.
- Schopnost analýzy a reflexe.
- Základní poučení o odborném stylu.
Literatura
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
---. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 11., upravené vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007 [1978]. 156 s. ISBN 978-80-901660-9-0.
---. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000, 126 s. ISBN 80-85883-54-6.
MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama : a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 104 s. ISBN 978-80-7331-096-7.
ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Přel. Eva Machsková. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 220 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 80-85866-16-1.
Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě zpracování písemné práce podle zadání tématu i osnovy, přičemž je požadováno používání odborného stylu a dodržení pravidla psaní odborných textů.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje