Aktuální trendy v performing arts 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206EAT1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava anglicky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Obsahem předmětu jsou semináře doplněné návštěvami odborníků specializujících se na specifické oblasti současného umění - Denisa Václavová (výtvarné a konceptuální umění), Sodja Lotker (performance, scénografie), Pavel Štorek (taneční a pohybové divadlo), Marta Ljubková (činoherní a autorské divadlo). Cílem semináře je uvést studenty do problematiky současného živého umění, seznámit je se základními pojmy a představit nejvýraznější umělce a jejich projekty. Důraz je kladen na široké spektrum umělecké práce a prezentaci různorodých přístupů, jak lze tvořit v uměleckém provozu. Studium je zakončeno seminární prací na dané téma.

Výsledky učení

Cíle studia:

  1. Seznámit studenty s aktuálními uměleckými tendencemi v oblasti performing arts včetně představení tvorby konkrétních umělců, souborů a producentských modelů provozování této činnosti.
  2. Seznámit studenty s podobou a fungováním evropských a světových organizací a akcí v oblasti živého umění a divadla.
  3. Rozšířit studentům povědomí o kontextu vlastních projektů (uskutečněných i plánovaných) ve vztahu k vývoji současného divadla a performing arts.

Výstupy:

  1. student získá potřebné znalosti trhu, pro nějž je v rámci studijního programu připravován, tedy z oblasti aktuálních tendencí v českém a světovém divadle a performing arts;
  2. student získá dovednost zhodnotit a posoudit vlastní praktickou producentskou činnost a své budoucí záměry v kontextu a konkurenci české umělecké scény a současných světových trendů, čímž se zvyšuje jeho pracovní uplatnitelnost a konkurenceschopnost jeho budoucích projektů;
  3. student je v rámci tohoto předmětu připravován na výkon práce producenta (příp. ředitele umělecké organizace nebo festivalu), tj. osoby zodpovědné za obsahovou náplň akcí.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Belting, Hans: Konec dějin umění (Mladá fronta, Praha 2000).

Bourriaud, Nicolas: Postprodukce (tranzit, Praha 2004).

Cools, Guy: International Co-production & Touring - http://on-the-move.org/files/news/Co-productionandtouring.pdf

Gehl, Jan: Život mezi budovami. Užívání veřejného prostranství (Nadace Partnerství, Brno 2000).

Goldberg, RoseLee: Performance Art, from Futurism to the Present (Thames&Hudson, London 2001).

Havránek, Vít: Akce, slovo, pohyb, prostor - experimenty v umění šedesátých let (Národní galerie, Praha 1999).

Morganová, Pavlína: Akční umění (Votobia, Olomouc 1999).

Nekolný, Bohumil: Divadelní systémy a kulturní politika, Divadelní ústav, Praha, 2006

Prostor a jeho člověk (kolektiv, Vesmír, Praha 2004).

Sorošovo centrum současného umění: Umělecké dílo ve veřejném prostoru (Praha, 1997).

Srp, Karel: Minimal, Earth, Conceptual Art (Jazzová sekce, Jazzpetit č. 11, 1. a 2. část, Praha 1982).

Ševčík, Jiří - Morganová, Pavlína - Nekvindová, Terezie - Svatošová, Dagmar: České umění 1980-2010 (VVP AVU, Praha 2011)

Zálešák, Jan: Umění spolupráce (VVP AVU, Praha 2011)

Stein, Tobie S.: Performing arts management (New York Allworth Press, c2008)

Vybrané čánky časopisu Svět a divadlo - 1995 až 2013

Hodnoticí metody a kritéria

Nejsou.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů