Management mezilidských vztahů

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206MMV zápočet 2 24 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Každý seminář je přizpůsoben konkrétní studijní skupině a jejím požadavkům.

Věnuje se zejména z následující tématům:

Kurz nabízí například základní pravidla řešení konfliktů, usnadňuje zvládnutí jednotlivých stylů jednání a obranu vůči vyjednávacím trikům. Pomáhá v klíčových disciplínách vyjednávání jako jsou techniky sběru informací, analýzy zájmů a moci, tvorby alternativních scénářů, volby postupu v obtížných situacích nebo volby strategie v nejistých podmínkách.

Dále se kurz zabývá tím, jak vznikají základní vzorce lidského vztahového chování - tedy soupeření, spolupráce, obětavosti, destrukce a pasivity - a jak jim podle potřeby buď pomáhat na světlo světa nebo zabraňovat jejich vzniku a šíření.

Kurz také přirozeně vede k úvahám o firemních kulturách, způsobech hodnocení lidí a výkonů nebo o volbě stylu řízení lidí v závislosti na povaze manažera, podřízených, řešených úloh a firemní kultury.

Další část programu rozebírá dvě klíčové podmínky dobré spolupráce v týmu - tedy sdílení cílů a cest a rozmanitosti lidí a rolí - a sleduje malý zázrak vzniku synergie, tedy jevu, jehož přítomnost činí ze skupiny skutečný tým.

Výsledky učení

Kurs je zaměřen na dovednosti k úspěšnému vedení a řízení lidí, vyjednávací dovednosti a řešení konfliktů. Vzhledem k individuálnímu přístupu ke každé skupině studentů se cíle výuky mírně liší.

Očekávaným důsledkem kursu jsou například lepší výsledky vyjednávání (tedy výhodnější parametry sjednaných dohod) a - vzhledem k zaměření kursu na práci s komplexní spokojeností účastníků - i vyšší stabilita dohod (tedy méně snah dohody měnit a bojkotovat).

Kurz dále vede účastníky ke schopnosti dobře definovat problémy (a neřešit problémy zástupné, neřešitelné nebo nejednoznačné), analyzovat je (pochopit příčiny a další souvislosti a definovat kritéria úspěšného řešení) a použít rozumné techniky pro generování možností řešení, jejich třídění a hodnocení a konečně pro rozhodnutí, co a jak bude realizováno v praxi.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Literatura

Plamínek, J.: Konflikty a vyjednávání (Grada, 2009)

Plamínek, J.: Vedení lidí, týmů a firem

Plamínek, J.: Tajemství motivace

Plamínek, J.: Vedení porad

Plamínek, J.: Řešení problémů a rozhodování

Plamínek, J.: Teorie vitality

Plamínek, J.: Synergický management

Plamínek, J.: Komunikace a prezentace

Plamínek, J.: Týmová spolupráce a hodnocení lidí

Plamínek, J.: Sebepoznání, sebeřízení a stres

Plamínek, J.: Řízení podle kompetencí

další viz www.jiriplaminek.cz

Hodnoticí metody a kritéria

K získání zápočtu je třeba:

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů