Provozování divadla II. 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PDB2 | zkouška | 3 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Hlavní předmět BA studijního programu.Výuka na téma provozování divadla v posledním semestru bakalářského studia v návaznosti na reálný stav v českém divadelnictví shrnuje a uvádí do vzájemné souvislosti principy řízení repertoárového divadla.
V VI. semestru se výuka zaměřuje na následující okruhy:
Právní subjektivita: příspěvková organizace, s.r.o. , o.p.s., zapsaný ústav.
Organizační stuktura:
- organizační řád, organizační schéma,
- jednosouborové, vícesouborové divadlo.
Realizace inscenace:
- tvorba, příprava,
- časový plán,
- finanční zajištění.
Repertoárové divadlo vs. nezávislý projekt:
- příprava, premiéra, derniéra,
- inscenační porady, předávací porady,
- dekorační, osvětlovací, hlavní a generální zkoušky,
- likvidace inscenace – scéna, kostýmy, rekvizity.
Manažer v divadle:
- nástroje řízení,
- strategie a plánování,
- rozpočet divadla, finanční čerpání,
- financování inscenací.
Správa divadla:
- údržba, rekonstrukce,
- materiálně technické zásobování,
- sklad MTZ, přímá spotřeba.
Kontrola:
- vnější kontrola,
- vnitřní kontrola.
Personální management:
- výběr zaměstnanců,
- vzdělávání,
- odměňování – platy, mzdy, honoráře, dohody o činnosti.
Výsledky učení
Připravit adepta bakalářského studia na samostatné působení v procesech realizace divadla nebo na pokračování v magisterském stupni studia. Předmět připravuje studenta ke zvládnutí látky ze základů oboru, nutné nejen k úspěšnému vykonání závěrečných bakalářských zkoušek, vytvoření originální bakalářské diplomové práce, ale i k budoucímu samostatnému pohybu v rámci organizační a řídící práce v oblasti divadla.
Předmět navazuje na seminář základy divadelní produkce a divadelní produkce I, navazuje na informace ostatních pedagogů a v posledním semestru bakalářského studia přináší informace o divadelních stavbách, investiční výstavbě a divadelních budovách a jejich provozu. Zabývá se problematikou správy budov a otázkou, které služby v divadelním provozu zajistit formou outsourcingu. Seznamuje studenty s aplikací zákona 137/2006 Sb. o zadávaní veřejných zakázek, s použitím nástroje soutěže o návrh, vypsání vícekolové soutěže. Dále studenty seznámí s historickými i soudobými trendy v divadelní architektuře. Druhá část semináře bude zaměřena na vnitřní a vnější kontrolní činnost divadle. Zaměří se na způsoby auditu v divadlech. Po absolvování předmětu se studenti budou lépe orientovat v aplikaci zákona o veřejných zakázkách. Budou seznámeni se základy auditu a kontrolní činnosti.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů:
- 206ZDP1 a 2 - Základy divadelního provozu 1 a 2,
- 206PDA1 a 2 - Provozování divadla I. 1 a 2,
- 206PDB1 - Provozování divadla II. 1.
Literatura
Gregorini, Bedřich Další autor: Gregorini, Jindřich, Srstka, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : Akademie múzických umění, 2007
Javorin, Alfred: Divadla a divadelní sály v českých krajích. I. a II. díl; Praha 1949.
Hilmera, Jiří: Česká divadelní architektura; Praha 1999
Vítek, Svetozar, Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl., 1986
Current Legislation:
320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
Annual reports from individual theatres
http://www.verejne-zakazky-cr.cz/
http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
http://magistrat.praha-mesto.cz/
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na seminářích,
- vypracování a prezentace semestrální práce,
- absolvování závěrečného testu.
Během semestru se vyžaduje studium požadovaných materiálů a aktivní účast v diskusích na seminářích, která je podmínkou k účasti na zkoušce. Zkouška je písemná, na základě dosažení požadovaného počtu bodů následně i ústní. Celkové hodnocení se skládá ze 40 % z hodnocení aktivity na seminářích, 30 % z písemné části zkoušky a 30 % z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce a absolvování závěrečného testu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje