Podnikatelství 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206PDN1 zápočet 2 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Základní osu výuky tvoří podnikatelský záměr, tedy vize projektu, způsob provedení, financování a oslovení trhu, resp. zákazníků. Výuka je velmi interaktivní a přizpůsobuje se možnostem a potřebám studentů.

Výsledky učení

Podnikání je základní cestou k naplnění individuálních ambicí studentů. Podnikatel získává nezávislost a platí za ni podstoupením vysokého rizika, které podnikání přináší.

Studenti v rámci programu zjistí například:

Start-up jako jedna z podnikatelských forem:

Program volně navazuje na předmět Peoplemanagement. Modul je primárně určen studentům, kteří chtějí podnikat, jsou součástí podnikatelských aktivit nebo se o podnikání zajímají.

Studenti se na konkrétních případových studiích učí realizovat svou ideu, podnikatelský záměr či projekt. Přináší na výuku své podnikatelské plány (může být v hodně nekonkrétní podobě) a využívají program „Podnikání“ k jejich zlepšování a konstruktivní zpětné vazbě. Práce na konkrétních případových studiích umožňuje zaměřit výuku na zdůraznění rozdílů v myšlení podnikatele, manažera, zaměstnance.

Případovou studií může být idea či sen studenta, který budeme v rámci programu konkretizovat.

Výstupem pro studenta může být podnikatelský záměr směřující k realizaci jeho snu či záměru.

Předpoklady a další požadavky

Studenti svým přihlášením přijímají závazek proaktivní účasti na obsahu a formě workshopů.

Literatura

Fred Kofman: Vědomý business, Portál, 2010

Paul L. Marciano: Cukr a bič nefungují, MotivPress, 2013

John Whitmore: Koučování, Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Management Press, 2004

Tomáš Sedláček: Ekonomie dobra a zla, Praha: 65. pole, 2009

Michal Čakrt: Typologie osobnosti pro manažery, Praha: Management Press, 2005

Nassim Nicholas Taleb: Černá labuť, Následky vysoce nepravděpodobných událostí, Praha: Paseka

Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007

Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě: docházky, aktivity na workshopu, vypracování semestrální práce a její prezentace na závěrečném workshopu.

Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast na workshopu. Každý účastník musí přinést minimálně jednu vlastní případovou studii (ideový či podnikatelský záměr, problémová situace v běžícím projektu apod.).

Mandatorní podmínka úspěšného ukončení předmětu: osobní účast na workshopu minimálně 80% z celkového časového fondu. Při nesplnění této podmínky nebudou kredity uděleny.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů