Visual effects in film and TV 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304CVEF1 | zápočet | 1 | 3 hodiny výuky týdně (45 minut), -2 až 3 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra kamery
Obsah
Předmět je zaměřen na základní praktické seznámení s používanými technikami a technologiemi pro tvorbu současných VFX záběrů. Zabývá se analýzou příběhu,vizuálním zdůrazněním a podporou dramatických situací. Seznámí posluchače s hledisky pro využívání VFX efektů, jejich tvorbou nejrůznějšími prostředky a hodnocení. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám. Dále formou praktických cvičení ve studiu,natáčením podkladů pro VFX a jejich zpracováním v LDK.
VFX I.
- VÝZNAM A ROZDĚLENÍ FILMOVÝCH TRIKŮ
1.POŽADAVKY NA VFX
2.ANYLÝZA PŘÍBĚHU A VIZUÁLNÍ VÝVOJ VE VZTAHU K VFX
3.HLEDISKO FILMOVÉHO DIVÁKA
4.HLEDISKO TECHNIKY A VÝROBNÍCH METOD
- ZÁKLADNÍ POJMY TRIKOVÉ TERMINOLOGIE
1.TRIKOVÝ ZÁBĚR
2.TRIKOVÉ NATÁČENÍ
3.FILMOVÝ TRIK
4.TRIKOVÝ FILM
5.ANIMOVANÝ FILM
6.VFX-VIZUÁLNÍ EFEKTY – VŠE DODÁVANÉ V POSTPRODUKCI
7.ZVLÁŠTNÍ EFEKT – (SPECIAL EFFECTS) SFX SPECIÁLNÍ EFEKTY
8.DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE 2D - 3D.
- PRAKTICKÉ EFEKTY
1.PROJEKCE, PŘEDNÍ, ZADNÍ , LED - POUŽITELNÁ MÍSTO KLÍČOVÁNÍ
A.MOTION CAPTURE
B.LIDAR SCANNING
C.UNREAL ENGINE
- PYROTECHNIKA - PYROTECHNICS
A.ZBRANĚ A NÁBOJE - GUNS & BULLETS
B.HOŘENÍ. ¬- BURNING
C.EXPLOZE - EXPLOSIONS
3.ROZBÍJENÍ, DEMOLICE - DEMOLITION BREAKING
D.BUDOV - BUILDINGS
C. OBJEKTŮ,PŘEDMĚTŮ - OBJECTS
4.ROBOTIKA
A.ANIMATRONIKA POSTAV
B.DÁLKOVĚ OVLÁDANÉ REKVIZITY
5.ATMOSFÉRICKÉ EFEKTY
1.DÉŠŤ
2.KOUŘ
3.VÍTR
4.PAVUČINY
5.BLESKY
6.SNÍH
7.LED
8.MLHA
6.MAKE-UP
1.TRADIČNÍ POSTUPY
2.REZNÉ RÁNY
3.ZRŮDNÉ TKÁNĚ
- MODELY, MINIATURY – SCALE ,SPEED ,AND DEPTH OF FIELD,
A.TECHNIKY
1.SHUFTAN PROCES
2.FORCED PERSPECTIVE AND FOREGROUD MINIATURES
3.CLOUD THANKS
4.PHOTO CUT – OUT 2. VÝŘEZ FOTOGRAFIÍ - ZÁBĚRŮ
5.MINIATURE PYROTECHNICS
6.HIGH-SPEED PHOTOGRAPHY
7.MOTION CONTROL
B.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ VÝROBU MODELŮ
1.RYCHLOST POHYBU
2.MĚŘÍTKA
3.MATERIÁLY
4.MĚŘÍTKO TEXTURY POVRCHY
5.OPTICKÉ PARAMETRY ZVOLENÉHO OBJEKTIVU
C.TYPY MODELŮ A MINIATUR
1.CITYSCAPES 1. MĚSTA
2.NATURAL ENVIRONMENTS 2. PŘÍRODNÍ SCENÉRIE.
3.BATTLESHIP AND SEASCAPES 3. BOJOVÉ LODĚ A MOŘSKÉ KRAJINY
4.MODERN MARITIME SHIPS 4. MODERNÍ NÁMOŘNÍ SHIPS
5.AIRCRAFT AND SPACESHIPS 5. LETADLA A VESMÍRNÉ LODĚ
- THE FUTURE OF MINIATURES - BUDOUCNOST MINIATUR
1.COMPUTER GRAPHICS
2.DIGITAL MODEL - MODELY V DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍCH
3.3D MODELY
4.VÝROBA ELEMENTŮ PRO POST-PRODUKCI
MULTIPLIKACE DAVU
- LIDAR SCANNING AND IMAGE - BASED MODELLING - PHOTOGRAMMETRY
SKENOVÁNÍ LIDAR A MODELOVÁNÍ ZALOŽENÉ NA OBRÁZKU
6.PROCEDURAL MODELLING
7.TEXTURE MAPPING - MAPOVÁNÍ TEXTURY
8.SURFACE SHADERS - POVRCHOVÉ SHADERY
- KOMPOZITING - DOMÉNA FILMOVÉHO TRIKU
1.KAMEROVÉ TRIKY - HISTORIE
1.TRIKOVÁ KAMERA
2.TRIKY PROVÁDĚNÉ KAMEROU – EXPOZIČNÍ
3.TRIKY PROVÁDĚNÉ KAMEROU – OPTICKÉ
4.DOKRESLOVAČKY – MATTE PAINTINGS
5.HISTORICKÉ POSTUPY- UKÁZKY
6.PERSPEKTIVNÍ TRIKY
- OPTICKÉ EFEKTY A KOMPOZICE
HISTORICKÉ KOMPOZIČNÍ TECHNIKY
AIR IMAGE
OPTICKÉ KOPÍRKY
- DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 2D ZÁKLADNÍ
1.ROTOSCOPING – MANUÁLNÍ ANIMOVÁNÍ, VEKTOROVÉ MASKY
2.KLÍČOVÁNÍ – PŘEVÁDĚNÍ SPECIÁLNÍ BARVY V ZÁBĚRU NA MASKU
3.TRACKING – ANALYZOVÁNÍ ZÁBĚRU PRO POHYB V OBRAZE
4.KOMPOSITING – SKLÁDÁNÍ RŮZNÝCH ELEMENTŮ DO ZÁBĚRU
5.MATTE PAINTING - DIGI'TAL MATTE PAINTING - DIGITÁLNÍ DOKRESLOVAČKY
- UKÁZKY JEDNOTLIVÝCH TECHNIK
- DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 3D ZÁKLADNÍ
1.VÝROBA 3D EFEKTŮ
2.VÝROBA 3D MODELU.
3.LIDAR SCANNING
4.UNREAL ENGINE
5.VÝROBA 3D SCÉNY.
6.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE. S 3D KAMEROU
- ZÁKLADNÍ NÁSTROJE DIGITÁLNÍ KOMPOZICE
1.DIGITÁLNÍ KLÍČOVÁNÍ
2.ZÁKLADY BLUE – SCEEN,GREEN – SCREEN,
3.2D ANIMACE OBJEKTŮ
4.ZMĚNY ROZMĚRŮ A FREKVENCÍ
5.RETUŠOVÁNÍ
6.DEFORMACE OBRAZU
7.PAINT – EFECTS
8.FILMOVÉ ZRNO
9.MOTION BLURR
10.WARPER + MORFING
11.MASKY V DIGITÁLNÍ POSTPRODUKCI
Výsledky učení
Seznámit posluchače se základy digitálních postprodukčních VFX technologií. Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami.
Předpoklady a další požadavky
Základní orientace v digitálních postprodukčních technologiích.
Literatura
Richard Rickitt „The History and Technique Special effects"
Jon Gress „Digital visual effects & compositing“, 2015
Hodnoticí metody a kritéria
Credit is awarded based on participation in lectures and classes, graded credit takes place individually in a test and interview; topic questions, explanation of processes in particular examples
Grading: level of knowledge and orientation in the study.
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 14:00–16:25 | Antonín WEISER | Laboratoř dig. kinematogr. Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Cinematography_3_2021 (Povinné předměty)