Visual effects in film and TV 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304CVEF1 zápočet 1 3 hodiny výuky týdně (45 minut), -2 až 3 hodin domácí příprava anglicky zimní

Garant předmětu

Antonín WEISER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Antonín WEISER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra kamery

Obsah

Předmět je zaměřen na základní praktické seznámení s používanými technikami a technologiemi pro tvorbu současných VFX záběrů. Zabývá se analýzou příběhu,vizuálním zdůrazněním a podporou dramatických situací. Seznámí posluchače s hledisky pro využívání VFX efektů, jejich tvorbou nejrůznějšími prostředky a hodnocení. Na filmových ukázkách ze světové tvorby i z kameramanské praxe přednášejícího provedu posluchače se základními VFX technikami ve filmovém a televizním průmyslu. Přípravou projektu s VFX scénami a se základy workflow v produkci a postprodukci. Výuka probíhá formou prezentace a projekcí ukázek ke všem probíraným VFX technikám. Dále formou praktických cvičení ve studiu,natáčením podkladů pro VFX a jejich zpracováním v LDK.

VFX I.

  1. VÝZNAM A ROZDĚLENÍ FILMOVÝCH TRIKŮ

1.POŽADAVKY NA VFX

2.ANYLÝZA PŘÍBĚHU A VIZUÁLNÍ VÝVOJ VE VZTAHU K VFX

3.HLEDISKO FILMOVÉHO DIVÁKA

4.HLEDISKO TECHNIKY A VÝROBNÍCH METOD

  1. ZÁKLADNÍ POJMY TRIKOVÉ TERMINOLOGIE

1.TRIKOVÝ ZÁBĚR

2.TRIKOVÉ NATÁČENÍ

3.FILMOVÝ TRIK

4.TRIKOVÝ FILM

5.ANIMOVANÝ FILM

6.VFX-VIZUÁLNÍ EFEKTY – VŠE DODÁVANÉ V POSTPRODUKCI

7.ZVLÁŠTNÍ EFEKT – (SPECIAL EFFECTS) SFX SPECIÁLNÍ EFEKTY

8.DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE 2D - 3D.

  1. PRAKTICKÉ EFEKTY

1.PROJEKCE, PŘEDNÍ, ZADNÍ , LED - POUŽITELNÁ MÍSTO KLÍČOVÁNÍ

A.MOTION CAPTURE

B.LIDAR SCANNING

C.UNREAL ENGINE

  1. PYROTECHNIKA - PYROTECHNICS

A.ZBRANĚ A NÁBOJE - GUNS & BULLETS

B.HOŘENÍ. ¬- BURNING

C.EXPLOZE - EXPLOSIONS

3.ROZBÍJENÍ, DEMOLICE - DEMOLITION BREAKING

D.BUDOV - BUILDINGS

C. OBJEKTŮ,PŘEDMĚTŮ - OBJECTS

4.ROBOTIKA

A.ANIMATRONIKA POSTAV

B.DÁLKOVĚ OVLÁDANÉ REKVIZITY

5.ATMOSFÉRICKÉ EFEKTY

1.DÉŠŤ

2.KOUŘ

3.VÍTR

4.PAVUČINY

5.BLESKY

6.SNÍH

7.LED

8.MLHA

6.MAKE-UP

1.TRADIČNÍ POSTUPY

2.REZNÉ RÁNY

3.ZRŮDNÉ TKÁNĚ

  1. MODELY, MINIATURY – SCALE ,SPEED ,AND DEPTH OF FIELD,

A.TECHNIKY

1.SHUFTAN PROCES

2.FORCED PERSPECTIVE AND FOREGROUD MINIATURES

3.CLOUD THANKS

4.PHOTO CUT – OUT 2. VÝŘEZ FOTOGRAFIÍ - ZÁBĚRŮ

5.MINIATURE PYROTECHNICS

6.HIGH-SPEED PHOTOGRAPHY

7.MOTION CONTROL

B.PARAMETRY OVLIVŇUJÍCÍ VÝROBU MODELŮ

1.RYCHLOST POHYBU

2.MĚŘÍTKA

3.MATERIÁLY

4.MĚŘÍTKO TEXTURY POVRCHY

5.OPTICKÉ PARAMETRY ZVOLENÉHO OBJEKTIVU

C.TYPY MODELŮ A MINIATUR

1.CITYSCAPES 1. MĚSTA

2.NATURAL ENVIRONMENTS 2. PŘÍRODNÍ SCENÉRIE.

3.BATTLESHIP AND SEASCAPES 3. BOJOVÉ LODĚ A MOŘSKÉ KRAJINY

4.MODERN MARITIME SHIPS 4. MODERNÍ NÁMOŘNÍ SHIPS

5.AIRCRAFT AND SPACESHIPS
 5. LETADLA A VESMÍRNÉ LODĚ

  1. THE FUTURE OF MINIATURES - BUDOUCNOST MINIATUR

1.COMPUTER GRAPHICS

2.DIGITAL MODEL - MODELY V DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍCH

3.3D MODELY

4.VÝROBA ELEMENTŮ PRO POST-PRODUKCI

MULTIPLIKACE DAVU

  1. LIDAR SCANNING AND IMAGE - BASED MODELLING - PHOTOGRAMMETRY

SKENOVÁNÍ LIDAR A MODELOVÁNÍ ZALOŽENÉ NA OBRÁZKU

6.PROCEDURAL MODELLING

7.TEXTURE MAPPING - MAPOVÁNÍ TEXTURY

8.SURFACE SHADERS - POVRCHOVÉ SHADERY

  1. KOMPOZITING - DOMÉNA FILMOVÉHO TRIKU

1.KAMEROVÉ TRIKY - HISTORIE

1.TRIKOVÁ KAMERA

2.TRIKY PROVÁDĚNÉ KAMEROU – EXPOZIČNÍ

3.TRIKY PROVÁDĚNÉ KAMEROU – OPTICKÉ

4.DOKRESLOVAČKY – MATTE PAINTINGS

5.HISTORICKÉ POSTUPY- UKÁZKY

6.PERSPEKTIVNÍ TRIKY

  1. OPTICKÉ EFEKTY A KOMPOZICE

HISTORICKÉ KOMPOZIČNÍ TECHNIKY

AIR IMAGE

OPTICKÉ KOPÍRKY

  1. DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 2D ZÁKLADNÍ

1.ROTOSCOPING – MANUÁLNÍ ANIMOVÁNÍ, VEKTOROVÉ MASKY

2.KLÍČOVÁNÍ – PŘEVÁDĚNÍ SPECIÁLNÍ BARVY V ZÁBĚRU NA MASKU

3.TRACKING – ANALYZOVÁNÍ ZÁBĚRU PRO POHYB V OBRAZE

4.KOMPOSITING – SKLÁDÁNÍ RŮZNÝCH ELEMENTŮ DO ZÁBĚRU

5.MATTE PAINTING - DIGI'TAL MATTE PAINTING - DIGITÁLNÍ DOKRESLOVAČKY

  1. UKÁZKY JEDNOTLIVÝCH TECHNIK
  2. DIGITÁLNÍ TECHNIKY - 3D ZÁKLADNÍ

1.VÝROBA 3D EFEKTŮ

2.VÝROBA 3D MODELU.

3.LIDAR SCANNING

4.UNREAL ENGINE

5.VÝROBA 3D SCÉNY.

6.DIGITÁLNÍ KOMPOZICE. S 3D KAMEROU

  1. ZÁKLADNÍ NÁSTROJE DIGITÁLNÍ KOMPOZICE

1.DIGITÁLNÍ KLÍČOVÁNÍ

2.ZÁKLADY BLUE – SCEEN,GREEN – SCREEN,

3.2D ANIMACE OBJEKTŮ

4.ZMĚNY ROZMĚRŮ A FREKVENCÍ

5.RETUŠOVÁNÍ

6.DEFORMACE OBRAZU

7.PAINT – EFECTS

8.FILMOVÉ ZRNO

9.MOTION BLURR

10.WARPER + MORFING

11.MASKY V DIGITÁLNÍ POSTPRODUKCI

Výsledky učení

Seznámit posluchače se základy digitálních postprodukčních VFX technologií. Absolvent přednášek by měl rozumět v základních principech jak připravit a s kým dokončit projekt s VFX scénami.

Předpoklady a další požadavky

Základní orientace v digitálních postprodukčních technologiích.

Literatura

Richard Rickitt „The History and Technique Special effects"

Jon Gress „Digital visual effects & compositing“, 2015

Hodnoticí metody a kritéria

Credit is awarded based on participation in lectures and classes, graded credit takes place individually in a test and interview; topic questions, explanation of processes in particular examples

Grading: level of knowledge and orientation in the study.

Poznámka

---

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 226
Laboratoř dig. kinematogr.

(Lažanský palác)
WEISER A.
14:00–16:25
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 14:00–16:25 Antonín WEISER Laboratoř dig. kinematogr.
Lažanský palác
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů