Audiovizuální producentství 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305ADVP2 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Tematická osnova:
- Vývoj filmového a televizního producentství a produkce včetně právních rámců v ČR do roku 2020.
- Současný stav audiovizuálního prostředí a audiovizuální tvorby v ČR a v Evropě.
- Základní přehled o audiovizuálním prostření mimo Evropu, zejména v USA.
- Vliv aktuálních právních, technologických a obecných rámců na práci producenta.
- Producent a společenská odpovědnost, podnikatelská etika se zaměřením na činnost producenta.
- Obchodní modely audiovizuální produkce včetně specifik koprodukcí a vyplývajících dopadů na diverzitu financování.
- Vývoj a výroba dokumentárního a animovaného audiovizuálního díla z pozice producenta.
8)) Možnosti šíření audiovizuálního díla v období mediální a technologické konvergence.
- Analýza vybraných příkladů dobré praxe v oblasti audiovizuálního producentství.
Výsledky učení
Cílem a smyslem tohoto předmětu je prohloubení orientace studujících v oblasti audiovizuálního producentství s důrazem na české a evropské prostředí a na postavení producenta (nezávislého i v rámci firemních a dalších podnikatelských struktur v oblasti celého audiovizuálního průmyslu). Studující se v rámci předmětu zároveň připravuje na SZZK v okruhu Audiovizuální producentství.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Historická a aktuální filmová a audiovizuální legislativa (vybrané části zákonů č. 50/1945 Sb., č. 483/1991 Sb., č. 241/1992 Sb. a č. 273/1993 Sb., č. 121/2000 Sb., č. 496/2012 Sb., 468/1991 Sb., 480/2024 Sb., 231/2001 Sb., č. 225/2023 Sb., č. 132/2010 Sb., sdělení č. 23/2021 Sb. m. s.).
Reporty a studie Evropské audiovizuální observatoře. Dostupné z: https://www.obs.coe.int/en/web/observatoire/publications
MORAVEC, Václav. Audiovizuální média v České republice v éře konvergence. Praha, 2015. Disertační práce. FAMU.
LI, Qiao; GUAN, Yanqiu; LU, Hong, eds. Development of the global film industry: industrial competition and cooperation in the context of globalization. London, New York: Routledge, 2021. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/amucz/detail.action?docID=7245681. ISBN 978-1-000-09234-9.
FRITZ, Ben. The big picture: the fight for the future of movies. Boston: An Eamon Dolan Book Houghton Mifflin Harcourt, 2018. ISBN 978-0-544-78976-0.
WALES, Lorene M. The complete guide to film and digital production: the people and the process. Fourth edition. London New York: Routledge, Taylor & Francis, 2024. ISBN 978-1-03-234863-6.
GOLDBERG, Ken. Feature film budgeting: a step-by-step manual. New York: Bloomsbury Academic, 2024. ISBN 979-8-7651-0295-4.
SZCZEPANIK, Petr. Screen industries in East-Central Europe. London: BFI, 2021. ISBN 978-1-8390-2273-9.
DAVID, Ivan a SZCZEPANIK, Petr. Smluvní vztahy mezi tvůrci a producenty v audiovizi. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019. Dostupné z: http://elements.studiofamu.cz/auth/fast-lane/90147bd6-fbd6-4198-9bbb-43b6ae6977a6. ISBN 978-80-244-5526-6.
HAMMETT-JAMART, Julia; MITRIC, Petar; REDVALL, Eva Novrup, eds. European film and television co-production: policy and practice. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-3-319-97156-8.
SPICER, Andrew; MCKENNA, A. T.; MEIR, Christopher, eds. Beyond the bottom line: the producer in film and television studies. Paperback edition first published. New York: Bloomsbury, 2016. ISBN 978-1-5013-1777-4.
SZCZEPANIK, Petr, ed a VONDERAU, Patrick, ed. Behind the screen: inside European production cultures. New York: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 978-1-137-28217-0.
Hodnoticí metody a kritéria
Písemná seminární práce na téma audiovizuální prostředí ve vybraném evropském teritoriu. Podmínkou pro udělení zápočtu je min. 75% docházka.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje