Distribuce 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DIS2 zkouška 3 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Předmět se zaměřuje na fenomén distribuce audiovizuálních děl prostřednictvím VOD (Video on Demand) platforem, a to jak globálních (Netflix, Amazon Prime, Disney+, MUBI) tak regionálních (HBO Max, One Play, Dramox, Česká televize iVysílání). Studenti se seznámí s ekonomickými modely (SVOD, TVOD, AVOD), legislativním rámcem v EU i ČR. Důraz bude klade n na téma změn diváckého chování a marketingové strategie, které jsou specifické pro online distribuci.

Předmět kombinuje teoretické přehledy s praktickými case studies a cvičeními, v nichž studenti připraví distribuční a marketingový plán pro konkrétní audiovizuální projekt.

Tematická osnova

Výsledky učení

Cílem předmětu je prohloubit znalost studujících v oblasti fungováním různých způsobů a modelů současné alternativní audiovizuální distribuce.

Výsledky učení

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

PARKS, Stacey. The Insider's Guide to Independent Film Distribution. Focal Press, 2007. ISBN 978-0240817552.

ULIN, Jeff. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV, and Video Content: American Film Market Presents Series. Focal Press, 2010. ISBN 978-0240812007.

REISS, Jon. Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution and Marketing for the Digital Era. Hybrid Cinema, 2009. ISBN 978-0982576205.

SZCZEPANIK, Petr, ed; ZAHRÁDKA, Pavel, ed; MACEK, Jakub, ed a STEPAN, Paul, ed. Digital peripheries : the online circulation of audiovisual content from the small market perspective. Cham: Springer Open, [2020] ISBN 978-3-030-44852-3.

ZAHRÁDKA, Pavel a SZCZEPANIK, Petr. Význam teritoriality pro audiovizuální průmysl v České republice: rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě a analýza dopadu legislativních změn na obchodní modely audiovizuálního průmyslu na malém trhu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019. Dostupné na WWW: http://elements.studiofamu.cz/auth/fast-lane/3418eb27-fc00-4d63-b626-ba382522797c. ISBN 978-80-244-5530-3.

MITRIĆ, Petar – SZEPANIK, Petr. Pomůže Netflix českému filmu? Výzvy a příležitosti implementace článku 13 revidované směrnice o audiovizuálních mediálních službách. Praha Olomouc: Univerzita Karlova Univerzita Palackého, 2020. Dostupné na WWW: https://www.researchgate.net/publication/349279003_Pomuze_Netflix_ceskemu_filmu_Vyzvy_a_prilezitosti_implementace_clanku_13_revidovane_smernice_o_audiovizualnich_medialnich_sluzbach

SLAVÍK, Lukáš and Klára SMEJKAL. Negotiating Organizational Cultures. The Evolution of the VOD Platform Implementation in Czech Public Service Television. Iluminace 36(1), 5-28. DOI: https://doi.org/10.58193/ilu.1775.

MACDONALD, Kevin; SMITH-ROWSEY, Daniel, eds. The Netflix effect: technology and entertainment in the 21st century. New York, London: Bloomsbury Academic, 2018. ISBN 978-1-5013-4018-5.

JENNER, Mareike. Netflix and the re-invention of television. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. ISBN 978-3-030-06831-8.

JOHNSON, Derek, ed. From networks to netflix: a guide to changing channels. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2018. ISBN 978-1-138-99851-3.

Hodnoticí metody a kritéria

Studijní výsledky jsou ověřovány písemně, splnění předmětu je podmíněno 75% docházkou a domácí praktickou prací.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů