Distribuce 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305DIS3 | zkouška | 3 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Interaktivní přednáška seznámí studenty s nejdůležitějšími aspekty mezinárodního obchodu s audiovizuálními díly. Studenti získají přehled o hlavních mezinárodních gatekeeperech jako jsou sales agenti, festivaloví kurátoři nebo televizní vysílatelé, jak s nimi spolupracovat a jak vytvářet exportní strategii filmu.
OSNOVA
- Historie a současnost filmového exportu, současné trendy a proměny mezinárodního trhu.
- Mezinárodní potenciál, vytváření obchodní strategie – důležitost industry akcí a trhů, role Českého filmového centra.
- Sales agent a jeho role ve filmovém průmyslu.
- Spolupráce producenta a sales agenta, typy obchodovatelných práv, modely spolupráce (komerční x artový sales agent), oslovování a hledání vhodného partnera.
- Festivalová strategie – typy filmových festivalů, role festivalových kurátorů, pozice festivalů v rámci distribuční sítě.
- Praktická spolupráce sales agentů, festivalů a producentů – deliveries, lokalizace verzí, rozdělování práv.
- Prezentace na mezinárodních trzích a festivalech, marketing a PR, film publicist.
- Možnosti mezinárodního prodeje – streameři, digitální distribuce, instituce.
- Aktuální poměny televizního trhu a jeho specifika, druhy televizních práv a role televizních trhů.
- Lineární vysílání, VOD a lokalizace obsahu
- Evropští národní vysílatelé jako producenti obsahu i sales.
- Koprodukční modely a jejich vliv na distribuci televizního obsahu, hlavní koprodukční spolupráce mezi evropskými vysílateli.
Výsledky učení
Studenti budou schopni na konci semestru vytvořit základní exportní strategii pro svůj projekt a představit a obhájit plán při hledání vhodného sales agenta, vytváření festivalové strategie nebo oslovování zahraničních televizních vysílatelů.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
DE VALCK, Marijke, Brendan KREDELL and Skadi LOIST. Film Festivals: History, Theory, Method, Practice. London: Routledge, 2016. ISBN 9780415712477.
ELSAESSER, Thomas. Film Festival Networks. The New Topographies of Cinema in Europe. In: European Cinema, Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam Uni Press 2005. ISBN 978-90-485-0517-3.
JONES Huw D. Transnational European Cinema: Representation, Audiences, Identity. Springer Nature, 2024. ISBN 978-3-031-44594-1.
Cinepur 18, 2011, č. 75.
SZCZEPANIK Petr, HORYNA Martin et al. Jak česká audiovize (ne)cestuje za hranice. Univerzita Karlova a Asociace producentů v audiovizi, 2025. Dostupné na: https://asociaceproducentu.cz/storage/app/media/STUDIE/jak-ceska-audiovize-necestuje-za-hraniceapa28092025.pdf.
Guide of Good Practices Between Sales and Festivals. Europa International and Europa Film Festivals, 2002. Dostupné na: https://www.europa-international.org/projects/europa-international-europa-film-festivals-guide-of-good-practices-between-sales-and-festivals/
EBU Acquiring video content, June 2025 Dostupné na https://www.ebu.ch/research/membersonly/report/acquiring-video-content
Nostradamus Report, výroční zpráva. Dostupné na: https://goteborgfilmfestival.se/en/industry/nostradamus/nostradamus-reports
BONDEBJERG, Ib, REDVALL Eva N., HELLES, Rasmus: Transnational European Television Drama, Springer International Publishing, 2017.
Hodnoticí metody a kritéria
Semestrální zkouškový projekt a jeho prezentace, ústní zkouška. Podmínkou k udělení atestu je minimálně 75% docházka.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje