Distribuce 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DIS3 zkouška 3 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Interaktivní přednáška seznámí studenty s nejdůležitějšími aspekty mezinárodního obchodu s audiovizuálními díly. Studenti získají přehled o hlavních mezinárodních gatekeeperech jako jsou sales agenti, festivaloví kurátoři nebo televizní vysílatelé, jak s nimi spolupracovat a jak vytvářet exportní strategii filmu.

OSNOVA

  1. Historie a současnost filmového exportu, současné trendy a proměny mezinárodního trhu.
  2. Mezinárodní potenciál, vytváření obchodní strategie – důležitost industry akcí a trhů, role Českého filmového centra.
  3. Sales agent a jeho role ve filmovém průmyslu.
  4. Spolupráce producenta a sales agenta, typy obchodovatelných práv, modely spolupráce (komerční x artový sales agent), oslovování a hledání vhodného partnera.
  5. Festivalová strategie – typy filmových festivalů, role festivalových kurátorů, pozice festivalů v rámci distribuční sítě.
  6. Praktická spolupráce sales agentů, festivalů a producentů – deliveries, lokalizace verzí, rozdělování práv.
  7. Prezentace na mezinárodních trzích a festivalech, marketing a PR, film publicist.
  8. Možnosti mezinárodního prodeje – streameři, digitální distribuce, instituce.
  9. Aktuální poměny televizního trhu a jeho specifika, druhy televizních práv a role televizních trhů.
  10. Lineární vysílání, VOD a lokalizace obsahu
  11. Evropští národní vysílatelé jako producenti obsahu i sales.
  12. Koprodukční modely a jejich vliv na distribuci televizního obsahu, hlavní koprodukční spolupráce mezi evropskými vysílateli.

Výsledky učení

Studenti budou schopni na konci semestru vytvořit základní exportní strategii pro svůj projekt a představit a obhájit plán při hledání vhodného sales agenta, vytváření festivalové strategie nebo oslovování zahraničních televizních vysílatelů.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

DE VALCK, Marijke, Brendan KREDELL and Skadi LOIST. Film Festivals: History, Theory, Method, Practice. London: Routledge, 2016. ISBN 9780415712477.

ELSAESSER, Thomas. Film Festival Networks. The New Topographies of Cinema in Europe. In: European Cinema, Face to Face with Hollywood. Amsterdam: Amsterdam Uni Press 2005. ISBN 978-90-485-0517-3.

JONES Huw D. Transnational European Cinema: Representation, Audiences, Identity. Springer Nature, 2024. ISBN 978-3-031-44594-1.

Cinepur 18, 2011, č. 75.

SZCZEPANIK Petr, HORYNA Martin et al. Jak česká audiovize (ne)cestuje za hranice. Univerzita Karlova a Asociace producentů v audiovizi, 2025. Dostupné na: https://asociaceproducentu.cz/storage/app/media/STUDIE/jak-ceska-audiovize-necestuje-za-hraniceapa28092025.pdf.

Guide of Good Practices Between Sales and Festivals. Europa International and Europa Film Festivals, 2002. Dostupné na: https://www.europa-international.org/projects/europa-international-europa-film-festivals-guide-of-good-practices-between-sales-and-festivals/

EBU Acquiring video content, June 2025 Dostupné na https://www.ebu.ch/research/membersonly/report/acquiring-video-content

Nostradamus Report, výroční zpráva. Dostupné na: https://goteborgfilmfestival.se/en/industry/nostradamus/nostradamus-reports

BONDEBJERG, Ib, REDVALL Eva N., HELLES, Rasmus: Transnational European Television Drama, Springer International Publishing, 2017.

Hodnoticí metody a kritéria

Semestrální zkouškový projekt a jeho prezentace, ústní zkouška. Podmínkou k udělení atestu je minimálně 75% docházka.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů