Distribuce 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305DIS4 | zkouška | 3 | 18 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 62 až 77 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Výuka sumarizuje a aktualizuje výuku v předmětech Distribuce 1-4. Je zaměřena na formy a postupy vzájemné spolupráce producentů a režiséru AVD děl s distributory. Studující získají přehled o aktuální situaci na trhu a průběhu distribuce AVD díla v jednotlivých fázích. Průběh marketingové strategie od rozhodnutí o natáčení filmu až k prezentaci různými formami šíření. Jaké vstupy ze strany producenta jsou pro úspěšnou distribuci filmu v kinech nezbytné a které činnosti a do jaké míry naopak zajišťuje distributor.
Dále se přednášky zaměří na prohloubení orientace v prudce se rozvíjející oblasti online distribuce View on demand (VOD) a Electronic Service Transaction (EST) služeb z pohledu profesionálního filmaře. Seznámí posluchače s definicí VOD, jejich různými typy, platformami a jejich provozovateli.
OSNOVA
● 1. blok
Aktuální vývoj šíření filmů prostřednictvím různých typů licencí a vztah mezi nimi. Nejnovější trendy filmového trhu a filmové distribuce ve světě a v ČR.
● 2. blok
Proces nastavení spolupráce producenta a režiséra s distributorem, distribuční strategie, role distributora a provozovatele kina na propagaci filmu.
● 3. blok
Marketingová strategie, příprava PA a marketingového plánu, klíčové materiály pro propagaci filmu, testovací projekce, publicita a sociální sítě
● 4. blok
VOD distribuce a její začlenění do řetězce distribuce audiovizuálního díla. Přehled globálních a lokálních VOD platforem, typologie jejich audiovizuálního obsahu a přístup k uživatelům
● 5. blok
Proces vyjednávání a požadavky akvizičního oddělení VOD platformy při nákupu filmu. Licenční podmínky a smluvní ujednání mezi producenty a VOD platformami.
● 6. blok
Pitching projektů pro akvizici k distribuci pro multilicenci nebo VOD platformy.Prezentace jednotlivých projektů a diskuse o jejich kvalitě a zároveň způsobu jejich prezentace.
Výsledky učení
Cílem je seznámit studenty programu s procesem distribuce audiovizuálního díla prostřednictvím veřejných projekcí i k osobnímu užití a s aktuálními trendy globálního, evropského a českého vývoje šíření audiovizuálních děl.
Absolvent předmětu zná pravidla spolupráce mezi producentem, režisérem a distributorem při uvádění filmu do kin a na VOD platformy. Orientuje se v současné globální i lokální situaci v distribuci audiovizuálních děl a VOD trhu. Má základní povědomí o tom, co vše zahrnuje distribuční a marketingová strategie a jaké vstupy jsou pro jejich úspěšnou přípravu nutné ze strany producenta.
Je schopen připravit základní PA rozpočet a marketingový plán vč. rozplánování komunikace na konkrétní marketingové aktivity. Má vhled do vyjednávacích procesů a terminologie při obchodování AVD a požadavků ze strany distributora/provozovatele VOD platformy.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Routledge, 2017. ISBN 9781138013360.
FOCUS 2024 - World Film Market Trends, European Audiovisual Observatory 2025.
VONDRÁČKOVÁ, Alexandra. Analýza marketingových nástrojů hollywoodské mainstreamové produkce. Praha, 2016. Diplomová práce. FAMU.
DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce 2007–2016. Iluminace 29(2), 25-63. DOI: 10.58193/ilu.1515
FINNEY, Angus. The international film business: a market guide beyond Hollywood. London, New York: Routledge, Taylor & Francis, 2010. ISBN 0-415-57585-0.
KIRKPATRICK, Scott. Introduction to media distribution: film, television, and new media. New York, London: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-29735-7.
Webové stránky:
www.ufd.cz
www.boxofficemojo.com
www.imdb.com
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška je udělena na základě prezentace nabídky projektu – pitching. Udělení atestu je podmíněno splněním minimálně 70% docházky.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje