Distribuce 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DIS4 zkouška 3 18 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 62 až 77 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Výuka sumarizuje a aktualizuje výuku v předmětech Distribuce 1-4. Je zaměřena na formy a postupy vzájemné spolupráce producentů a režiséru AVD děl s distributory. Studující získají přehled o aktuální situaci na trhu a průběhu distribuce AVD díla v jednotlivých fázích. Průběh marketingové strategie od rozhodnutí o natáčení filmu až k prezentaci různými formami šíření. Jaké vstupy ze strany producenta jsou pro úspěšnou distribuci filmu v kinech nezbytné a které činnosti a do jaké míry naopak zajišťuje distributor.

Dále se přednášky zaměří na prohloubení orientace v prudce se rozvíjející oblasti online distribuce View on demand (VOD) a Electronic Service Transaction (EST) služeb z pohledu profesionálního filmaře. Seznámí posluchače s definicí VOD, jejich různými typy, platformami a jejich provozovateli.

OSNOVA

● 1. blok

Aktuální vývoj šíření filmů prostřednictvím různých typů licencí a vztah mezi nimi. Nejnovější trendy filmového trhu a filmové distribuce ve světě a v ČR.

● 2. blok

Proces nastavení spolupráce producenta a režiséra s distributorem, distribuční strategie, role distributora a provozovatele kina na propagaci filmu.

● 3. blok

Marketingová strategie, příprava PA a marketingového plánu, klíčové materiály pro propagaci filmu, testovací projekce, publicita a sociální sítě

● 4. blok

VOD distribuce a její začlenění do řetězce distribuce audiovizuálního díla. Přehled globálních a lokálních VOD platforem, typologie jejich audiovizuálního obsahu a přístup k uživatelům

● 5. blok

Proces vyjednávání a požadavky akvizičního oddělení VOD platformy při nákupu filmu. Licenční podmínky a smluvní ujednání mezi producenty a VOD platformami.

● 6. blok

Pitching projektů pro akvizici k distribuci pro multilicenci nebo VOD platformy.Prezentace jednotlivých projektů a diskuse o jejich kvalitě a zároveň způsobu jejich prezentace.

Výsledky učení

Cílem je seznámit studenty programu s procesem distribuce audiovizuálního díla prostřednictvím veřejných projekcí i k osobnímu užití a s aktuálními trendy globálního, evropského a českého vývoje šíření audiovizuálních děl.

Absolvent předmětu zná pravidla spolupráce mezi producentem, režisérem a distributorem při uvádění filmu do kin a na VOD platformy. Orientuje se v současné globální i lokální situaci v distribuci audiovizuálních děl a VOD trhu. Má základní povědomí o tom, co vše zahrnuje distribuční a marketingová strategie a jaké vstupy jsou pro jejich úspěšnou přípravu nutné ze strany producenta.

Je schopen připravit základní PA rozpočet a marketingový plán vč. rozplánování komunikace na konkrétní marketingové aktivity. Má vhled do vyjednávacích procesů a terminologie při obchodování AVD a požadavků ze strany distributora/provozovatele VOD platformy.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Routledge, 2017. ISBN 9781138013360.

FOCUS 2024 - World Film Market Trends, European Audiovisual Observatory 2025.

VONDRÁČKOVÁ, Alexandra. Analýza marketingových nástrojů hollywoodské mainstreamové produkce. Praha, 2016. Diplomová práce. FAMU.

DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce 2007–2016. Iluminace 29(2), 25-63. DOI: 10.58193/ilu.1515

FINNEY, Angus. The international film business: a market guide beyond Hollywood. London, New York: Routledge, Taylor & Francis, 2010. ISBN 0-415-57585-0.

KIRKPATRICK, Scott. Introduction to media distribution: film, television, and new media. New York, London: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-29735-7.

Webové stránky:

www.ufd.cz

www.boxofficemojo.com

www.imdb.com

Hodnoticí metody a kritéria

Zkouška je udělena na základě prezentace nabídky projektu – pitching. Udělení atestu je podmíněno splněním minimálně 70% docházky.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů