Filmový marketing 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305FMAR1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Interaktivní přednáškový cyklus se zaměřuje na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Cílí na domácí a mezinárodní marketing a distribuci včetně představení a analýzy případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.
Témata
Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny. Filmový balíček.
Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.
Položky marketingové strategie a rozpočet marketingové strategie
Positioning a targeting. Audience design. Audience Outreach
Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.
Filmové festivaly – historie, dramaturgie festivalu.
Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy filmového marketingu, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stádia vývoje audiovizuálního projektu až po uvedení filmu do kin.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
MARICH, R. Marketing to moviegoers: A handbook of strategies used by major studios and independents. Focal Press, 2005.
DURIE, J., PHAN, A., WATSON, N. Marketing and selling your film around the world: A guide for independent filmmakers. Silman-James Press, 1998.
KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Butterworth – Heinemann, 2010
AILAWADI, Kusum L. Getting multi-channel distribution right. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020. ISBN 978-1-119-63288-7.
BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.
RICHIE, Joseph a VINCENT, Airielle a WINSTON, Tameka. An introduction to film and TV production: from concept to market. New York - London: Routledge, Taylor & Francis, 2022. ISBN 978-1-03-202994-8.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0
KESNER, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.
webové stránky:
www.kreativnievropa.cz
filmcenter.cz
screendaily.com
https://fondkinematografie.cz/
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení atestu je podmíněno minimálně 75% docházkou a aktivitou v hodinách. Celkové hodnocení se skládá z:
- hodnocení práce v hodinách
- hodnocení seminární práce
- prezentace seminární práce
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje