Filmový marketing 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305FMAR1 zápočet 2 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Interaktivní přednáškový cyklus se zaměřuje na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Cílí na domácí a mezinárodní marketing a distribuci včetně představení a analýzy případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.

Témata

Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny. Filmový balíček.

Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.

Položky marketingové strategie a rozpočet marketingové strategie

Positioning a targeting. Audience design. Audience Outreach

Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.

Filmové festivaly – historie, dramaturgie festivalu.

Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy filmového marketingu, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stádia vývoje audiovizuálního projektu až po uvedení filmu do kin.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

MARICH, R. Marketing to moviegoers: A handbook of strategies used by major studios and independents. Focal Press, 2005.

DURIE, J., PHAN, A., WATSON, N. Marketing and selling your film around the world: A guide for independent filmmakers. Silman-James Press, 1998.

KERRIGAN, Finola. Film Marketing. Butterworth – Heinemann, 2010

AILAWADI, Kusum L. Getting multi-channel distribution right. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020. ISBN 978-1-119-63288-7.

BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.

RICHIE, Joseph a VINCENT, Airielle a WINSTON, Tameka. An introduction to film and TV production: from concept to market. New York - London: Routledge, Taylor & Francis, 2022. ISBN 978-1-03-202994-8.

SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile aplications, blogs, news releases & viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: John Wiley & sons, 2011. ISBN 978-1-118-02698-4.

JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0

KESNER, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.

webové stránky:

www.kreativnievropa.cz

filmcenter.cz

screendaily.com

https://thefilmagency.eu/

https://fondkinematografie.cz/

Hodnoticí metody a kritéria

Udělení atestu je podmíněno minimálně 75% docházkou a aktivitou v hodinách. Celkové hodnocení se skládá z:

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů