Filmový marketing 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305FMAR2 zkouška 3 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 66 až 81 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Základním tématem výuky jsou domácí a mezinárodní marketing a distribuce, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.

Výuka probíhá formou dialogu a kreativní práce na přípravě marketingové kampaně audiovizuálního projektu.

Součástí předmětu je tzv. projektová část, kdy studující (rozděleni do 3 až 4členných týmů) tvoří a připravují marketingovou kampaň (event. její významné aktivity) doprovázející distribuční premiéru vybraného snímku ve spolupráci s distribuční společností, přičemž se zamýšlejí nad optimálními možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci konkrétního audiovizuálního projektu.

Doplňkové přednášky hostů z oboru jsou zaměřeny na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla, a to včetně impactových kampaní, strategie SOME. Představeno je také prostředí mezinárodního obchodu, práce sales agenta a smluvní specifika a typy prodeje AV díla.

Výsledky učení

Cílem semináře je poskytnout studujícím orientaci v problematice současného filmového marketingu se zaměřením na různá stadia a typy audiovizuálního marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stadia vývoje až po uvedení filmu do kin, festivalovou premiéru a VOD platformy.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

TALEB, Nassim. Zrádná nahodilost: o skryté roli náhody na trzích a v životě. Praha: Paseka, 2013. ISBN 978-80-7432-292-1.

TALEB, Nassim. Černá labuť: následky vysoce nepravděpodobných událostí. Praha: Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-128-3.

GLADWELL, Malcolm. Bod zlomu: o malých příčinách s velkými následky. Praha: Dokořán, 2007. ISBN 978-80-7363-165-9.

GLADWELL, Malcolm. Mimo řadu: anatomie úspěchu. Praha: Dokořán, 2009. ISBN 978-80-7363-249-6.

AILAWADI, Kusum L. Getting multi-channel distribution right. Second edition. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020. ISBN 978-1-119-63288-7.

BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.

RICHIE, Joseph a VINCENT, Airielle a WINSTON, Tameka. An introduction to film and TV production: from concept to market. New York - London: Routledge, Taylor & Francis, 2022. ISBN 978-1-03-202994-8.

webové stránky:

www.kreativnievropa.cz

filmcenter.cz

screendaily.com

https://thefilmagency.eu/

https://fondkinematografie.cz/

Hodnoticí metody a kritéria

Udělení atestu je podmíněno minimálně 75% docházkou a aktivitou v hodinách. Celkové hodnocení se skládá z:

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů