Filmový marketing 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 305FMAR2 | zkouška | 3 | 2 hodiny výuky jednou za 14 dní (45 minut), 66 až 81 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Základním tématem výuky jsou domácí a mezinárodní marketing a distribuce, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.
Výuka probíhá formou dialogu a kreativní práce na přípravě marketingové kampaně audiovizuálního projektu.
Součástí předmětu je tzv. projektová část, kdy studující (rozděleni do 3 až 4členných týmů) tvoří a připravují marketingovou kampaň (event. její významné aktivity) doprovázející distribuční premiéru vybraného snímku ve spolupráci s distribuční společností, přičemž se zamýšlejí nad optimálními možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci konkrétního audiovizuálního projektu.
Doplňkové přednášky hostů z oboru jsou zaměřeny na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla, a to včetně impactových kampaní, strategie SOME. Představeno je také prostředí mezinárodního obchodu, práce sales agenta a smluvní specifika a typy prodeje AV díla.
Výsledky učení
Cílem semináře je poskytnout studujícím orientaci v problematice současného filmového marketingu se zaměřením na různá stadia a typy audiovizuálního marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stadia vývoje až po uvedení filmu do kin, festivalovou premiéru a VOD platformy.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
TALEB, Nassim. Zrádná nahodilost: o skryté roli náhody na trzích a v životě. Praha: Paseka, 2013. ISBN 978-80-7432-292-1.
TALEB, Nassim. Černá labuť: následky vysoce nepravděpodobných událostí. Praha: Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-128-3.
GLADWELL, Malcolm. Bod zlomu: o malých příčinách s velkými následky. Praha: Dokořán, 2007. ISBN 978-80-7363-165-9.
GLADWELL, Malcolm. Mimo řadu: anatomie úspěchu. Praha: Dokořán, 2009. ISBN 978-80-7363-249-6.
AILAWADI, Kusum L. Getting multi-channel distribution right. Second edition. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020. ISBN 978-1-119-63288-7.
BARNWELL, Robert G. Guerrilla film marketing: the ultimate guide to the branding, marketing and promotion of independent films & filmmakers. New York: Routledge, Taylor & Francis, 2019. ISBN 978-1-138-91645-6.
RICHIE, Joseph a VINCENT, Airielle a WINSTON, Tameka. An introduction to film and TV production: from concept to market. New York - London: Routledge, Taylor & Francis, 2022. ISBN 978-1-03-202994-8.
webové stránky:
www.kreativnievropa.cz
filmcenter.cz
screendaily.com
https://fondkinematografie.cz/
Hodnoticí metody a kritéria
Udělení atestu je podmíněno minimálně 75% docházkou a aktivitou v hodinách. Celkové hodnocení se skládá z:
- hodnocení práce v hodinách
- hodnocení seminární práce
- prezentace seminární práce
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje